הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מייקל כהן דחה את עדותו בקונגרס ל "מועד לא ידוע" - ובמרץ הוא אמור להכנס לכלא
עורך הדין והפיקסר האישי לשעבר של הנשיא טראמפ ומשפחתו ייחס את ההחלטה לרצון לשמור על בטחון משפחתו בעקבות איומים שהם מקבלים. לאחרונה פורסם כי העיד בפני הצוות של רוברט מולר שטראפם הורה לו לשקר לקונגרס, פרסום שהוכחש ע"י צוותו של החוקר המיוחד

מייקל כהן לא יעיד בפני הקונגרס ב-7 בפברואר, כך מסר היום (רביעי) עורך דינו לני דיוויס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העדות נדחתה ל "מועד לא ידוע". מייקל כהן (צילום: Getty)

עורך הדין והפיקסר האישי של הנשיא דונלד טראמפ ומשפחתו אמור היה להגיע לעדות בפני ועדת הפיקוח של הקונגרס, בעקבות עדותו המפורטת בפני צוותו של רוברט מולר, החוקר המיוחד לבחינת המעורבות הרוסית בבחירות 2016. כהן הוזמן לפני כשבועיים על ידי יושב ראש הועדה אלייז'ה קאמינגס, דמוקרט ממרילנד, למתן עדות פומבית בקונגרס, עדות שעשויה הייתה לסבך עוד יותר את טראמפ עצמו.

לדברי דיוויס, כהן דחה את עדותו למועד לא ידוע בעקבות איומים מתמשכים עליו ועל בני משפחתו. עורך הדין קישר את האיומים למתקפות הבוטות של טראמפ ומקורביו על כהן, והוסיף: "בעצת עורך דין, הופעתו של מר כהן תידחה לתאריך מאוחר יותר. מר כהן מבקש להודות ליו"ר קאמינגס על שאיפשר לו להופיע בפני ועדת הפיקוח ומצפה למסור עדות במועד המתאים. בזמן הזה על כהן לדאוג למשפחתו ולבטחונה".

עדותו הפוטנציאלית של כהן הפכה מעניינת יותר בעקבות הפרסום האחרון באתר באזפיד, לפיו שני סוכנים פדרליים טוענים שכהן העיד בפני מולר שטראמפ עצמו הורה לו לשקר לקונגרס בעניין מועד הפסקת המגעים להקמת "מגדל טראמפ" במוסקבה. כהן הורשע על פי הודאתו במתן עדות שקר לקונגרס – אותו קונגרס שהוא הוזמן להעיד בפניו שוב – לאחר שטען שהמגעים בין אנשי טראמפ, והוא ביניהם, עם דמויות בכירות ברוסיה הסתיימו בינואר 2016, זמן רב לפני תחילת הקמפיין לנשיאות. בפועל, התברר לימים, המגעים נמשכו עמוק לתוך הקמפיין בפועל ויש חששות כי העיבו עליו עם אינטרסים זרים.

 

הזמין את כהן למרות שכבר שיקר בעבר לקונגרס. חבר הקונגרס אלייז'ה קאמינגס (צילום: Getty)

על פי הפרסום האחרון, כאמור, כהן העיד כי היה זה טראמפ שהורה לו לשקר. בצעד נדיר הודיע דובר מטעם צוותו של מולר כי נפלו אי דיוקים בדיווח, אולם לא פירט מהם. בבאזפיד עומדים מאחורי הפרסום ועל פי הערכות בתקשורת האמריקאית, ההכחשה הרפה מצד צוותו של מולר נועדה להסיט מהם את חשדות ההדלפה בנוגע לתוכן העדות.

בנוסף להרשעה במתן עדות שקר, כהן הורשע גם בתיק פדרלי נפרד בעבירות מס והפרת חוקי מימון בחירות. על עבירות אלה נגזרו עליו בנובמבר האחרון שלוש שנות מאסר שהוא אמור להתחיל לרצות בחודש מרץ הקרוב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE