הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שביתת החינוך בלוס אנג'לס הסתיימה, אך מה השיג ארגון המורים?
אחרי חודשים ארוכים של מו"מ ואיומים הדדים, בסופו של דבר התקיימה שביתה בת 6 ימים ברחבי מחוז החינוך השני בגודלו בארה"ב. לאחר שהתלמידים שבו לכיתות, ארגון המורים פרסם את פרטי הסיכום החדש ובו בשורה טובה הן למורים והן לתלמידים

רק אתמול תמה שביתת החינוך בלוס אנג'לס והיום נחשפו התנאים שגרמו לאנשי ארגון המורים (UTLA) לשוב לכיתות הלימוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מורים מפגינים נגד משרד החינוך בשבועות שקדמו לשביתה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בין ארגון המורים לבין משרד החינוך (LAUSD) הייתה הסכמה על כך שחייבים להקטין את הכיתות, לעלות את השכר ולספק יותר אנשי מקצוע כגון אחיות ויועצים בכ-1,000 בתי ספר במחוז, אך המחלוקת בין שני הגופים באה לידי ביטוי בצורות המימון האפשריות.

רוב המורים הצביעו על גודל הכיתות כנושא המחלוקת העיקרית וטענו שניסיון ללמד בכיתה בת 50 תלמידים אינו משרת את טובת התלמידים. במסגרת ההסכם החדש שעליו חתמו הצדדים, בשנים הקרובות תתקיים הפחתה הדרגתית בכמות התלמידים בכיתות ד' עד י"ב. בשנת הלימודים הבאה יצמצמו באחד את כמות התלמידים, כמו גם בשנת הלימודים שאחריה (2020-2021). לאחר מכן, בשנת הלימודים 2021-2022, הכיתות יצטמצמו בשני תלמידים. בכל הנוגע לכיתות א' עד ג', סוכם כי מספר התלמידים בכל כיתה יוגבל ל-27.

טענת נוספת של אנשי החינוך הייתה שאין מספיק אנשי מקצוע דוגמת יועצים ואחיות. לכן סוכם כי משרד החינוך במחוז יעסיק 300 אחיות בשנתיים הקרובות. מדובר באחיות שיועסקו במשרה מלאה, כך שבסופו של דבר לכל בית ספר תהיה אחות צמודה, כך עך פי נשיא איגוד המורים אלכס קפוטו-פרל. בנוסף, בשלוש השנים הקרובות יועסקו 77 יועצים במשרה מלאה, דבר שאמור להוביל ליחס של יועץ על כל 500 תלמידים, שיפור ניכר לעומת המצב כיום.

 

אלכס קפוטו-פרל, נשיא ארגון המורים, סיכם על העסקת אחות מוסמכת בכל בית ספר במחוז (צילום: AP)

 

82 ספרניות יועסקו עד לשנת הלימודים הבאה, דבר שיאפשר שלכל בית ספר תהיה ספרנית במשרה מלאה. התנאי לכך הוא שאותה ספרנית תהיה מורה מוסמכת שיכולה לשמש גם במורה מחליפה בעת הצורך.

בנוגע לתנאי השכר של המורים הוחלט לעלות את המשכורת ב-6%. מדובר בעלייה רטרואקטיבית של 3% משנת הלימודים הקודמת (2017-2018) ו-3% נוספים בעבור שנת לימודים זו. כזכור, ארגון המורים דרש 6.5%, אולם נאלץ להתפשר על קצת פחות מכך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE