הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קנס והשמדת הרובה: ביהמ"ש הרשיע דייג שירה למוות בכריש לבן
בקיץ הקודם נשטפה גופת כריש אל חופי צפון קליפורניה ובמהרה התברר כי הוא נורה מספר פעמים מרובה ציד. חקירת המשטרה הובילה לתושב סן חוזה, דייג במקצועו, שבהמשך הודה כי ירה בכריש לאחר שהבחין בו שוחה בקרבת ספינת הדיג

גבר תושב סן חוזה הורשע בבית המשפט בהריגה לא חוקית של כריש לבן, כך על פי מחלקת הדיג וחיות הבר של קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הנאשם, וין פאם בן ה-41, הודה במיוחס לו בכתב האישום. כתוצאה מכך, ביהמ"ש החליט להקל בעונשו וגזר עליו תקופת מבחן של שנתיים, קנס כספי בגובה 5,000 דולר והשמדת רובה הציד שברשותו.

חקירה אודות הפרשה נפתחה בקיץ שעבר לאחר שכריש לבן נסחף אל קו החוף באפטוס, עיירה הסמוכה לסנטה קרוז. נתיחת גופת הכריש העלתה כי הוא "נורה מספר פעמים מכלי נשק בקוטר 22 מ"מ", ככך נמסר ממחלקת הדיג וחיות הבר. זמן קצר לאחר מכן התקבל מידע אנונימי לפיו אחד מחברי הצוות בספינת דיג באזור אחראי למות הכריש.

 

תוצאות נתיחת גופת הכריש לא השאירו מקום לספק: הוא נורה מספר פעמים מרובה 22 מ"מ (צילום: Shutterstock / מחלקת הדיג וחיות הבר של קליפורניה)

 

השוטרים בדקו את הסוגיה ומצאו את הספינה המדוברת באזור סמוך למקום מציאת גופת הכריש. בבוקר למחרת כאשר הספינה שבה לחוף, הבלשים המתינו לצוות ותשאלו את החשוד. לא מעט עבירות נרשמו ע"י צוות הספינה, לרבות היעדר אישורי דיג וכדומה.

 

שלטים בקליפורניה מזכירים לדייגים שאסור להרוג כריש לבן (צילום: Shutterstock)

 

העבירות הללו הספיקו כדי לשמש כ"חשד סביר", דבר שאיפשר לבלשים לערוך חיפוש בספינה ובמכוניות של אנשי הצוות. בתוך המכונית של פאם נמצא רובה ציד טעון בקוטר 22 מ"מ. הכדורים שהוצאו מהמחסנית תאמו לאלה שהוצאו מהכריש, ועל כן פאם נעצר.

במהלך החקירה הודה פאם שירה בכריש מספר יריות לאחר שהבחין בו שוחה בקרבה לספינת הדיג.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE