הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוג'ר סטון נעצר על ידי ה-FBI בביתו בפלורידה; "רודפים אותי בגלל חברותי עם טראמפ"
מקורבו של הנשיא דונלד טראמפ ופעיל מרכזי בקמפיין הרפולביקני ב-2016 נעצר בפשיטת סוכנים פדרליים על ביתו ושוחרר מאוחר יותר בערבות. במקביל הוגש נגדו כתב אישום בן שבעה סעיפים שכולל שיבוש הליכים, עדות שקר והדחת עד. עורך דינו: "האישומים מגוחכים"

רוג'ר סטון, מקורבו של הנשיא דונלד טראמפ ולוביסט רפובליקני מזה עשרות שנים, נעצר הבוקר (שישי) על ידי הבולשת הפדרלית (FBI) לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על ידי התובע המיוחד רוברט מולר, החוקר את המעורבות הרוסית בבחירות 2016. הוא שוחרר בערבות של 250 אלף דולר וימסור הצהרה בהמשך היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אישומים מגוחכים? רוג'ר סטון (צילום: The Hill)

כתב האישום בן 23 העמודים אושר על ידי חבר מושבעים גדול וכולל שבעה אישומים: סעיף אחד של שיבוש הליכים, חמישה סעיפים של מתן עדות שקר וסעיף אחד של הטרדת עד. בין היתר, סטון מואשם שהעיד עדות שקר בפני הקונגרס, שיקר בנוגע למסמכים רלוונטיים וסירב להציגם בפני הקונגרס והסנאט והדיח אדם נוסף לשקר בעדותו בפני גורמים רשמיים.

סטון נעצר לפנות בוקר בביתו בפורט לודרדייל, פלורידה, לעיני מצלמות רשת CNN שחיכתה במקום. בצל ביקורת שהובעה על ההודעה מראש לרשת, הבהירו ב-CNN כי שלחו את הצוות לשם לאחר שהבחינו ב "פעילות חריגה" הקשורה בחבר המושבעים המיוחד ולא בעקבות טיפ מצוותו של מולר. במקביל פשטו סוכנים על דירתו בהארלם שבניו יורק והחרימו כוננים קשיחים וראיות נוספות.

סטון שוחח לאחר שחרורו בערבות עם אלכס ג'ונס, מפעיל אתר הימין הקיצוני InfoWars ותומך קונספירציות ידוע. לדבריו, רודפים אותו בגלל חברותו עם טראמפ והוא חף מפשע. בכוונתו להמשיך להלחם "כדי לטהר את שמי מהאישומים המוטים פוליטית האלה".

 

הסוכנים פשטו עם שחר. מעצרו של רוג'ר סטון (צילום: CNN)

 

מכתב האישום עולה, בין היתר, כי גורמים במטה טראמפ בבחירות 2016 ידעו על הפריצה לשרתי המפלגה הדמוקרטית וגניבת האימיילים מתוכם, לפני שאלה פורסמו באתר וויקיליקס. מאחר שככל הנראה היום אלה גורמים רוסיים שפרצו לשרתי הדמוקרטיים, הדרך היחידה שבמטה טראמפ יכלו לדעת עליהם לפני פרסומם היא אם אנשים שהיו פעילים בו היו בקשר עם הגורמים הפורצים ברוסיה. על פי האישום מהיום, סטון היה בין האנשים האלה.

עורך דינו של סטון, גראנט סמית', דחה את האישומים והגדירם מגוחכים: "זה הכל בגלל אישום מינורי של מתן עדות שקר לקונגרס בנוגע למשהו שהתגלה מאוחר יותר".

ג'יי סקולוב, עורך דין מטעם הנשיא טראמפ, מסר לרשת CNN: "כתב האישום היום לא רומז לשיתוף פעולה עם הרוסית על ידי רוג'ר סטון או כל אדם אחר. הוא רק מתייחסת להצהרות שקר כאורה שסטון מסר לקונגרס".

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס הוסיפה: "אין לזה שום קשר לנשיא ובוודאי ששום קשר לבית הלבן. זה קשור אך ורק בנאשם וזה לא משפיע עלינו כאן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE