הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
S&P: ההשבתה עלתה יותר כסף משטראמפ רצה עבור החומה
על פי ענקית הדירוג הפיננסי, ההשבתה ארכה זמן כה רב עד שפעילויות כלכליות לא רק נדחו בגללה, אלא בוטלו כליל, וזה מה שגורם לה לשנות כלפי מעלה את אומדן העלות של התרגיל הכושל

סוכנות הדירוג הפיננסי סטנדרד אנד פור ניתחה את עלות ההשבתה החלקית של הממשל הפדרלי ומצאה שהיא מסתכמת בלמעלה משישה מיליארד דולר - יותר מה-5.7 מיליארד שהנשיא טראמפ רצה עבור החומה. בדו"ח שפורסם ביום שישי קבעה זרוע הכלכלה הגלובלית של החברה כי העלות הכוללת לכלכלה "כנראה גרועה ממה שציפינו בעבר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כל שבוע של השבתה הגביר את אפקט העלויות העקיפות

 

אתמול (שישי) אחר הצהריים חתם טראמפ על הצעת חוק הפותחת שוב את חלקי הממשל המושבתים לשלושה שבועות בזמן שהקונגרס ממשיך במו"מ על אבטחת הגבול עם הנשיא. באומדן קודם העריכה S&P שלהשבתה תהיה "השפעה מתונה" על הכלכלה האמריקאית, השווה כ-19 טריליון דולר בשנה.

בעבר העריכה S&P כי הכלכלה האמריקאית תאבד כ-1.2 מיליארד דולר של תוצר לאומי גולמי אמיתי על כל שבוע של העימות. "אולם ככל שההשבתה נמשכה, העליות השבועיות התרחבו מעבר לסכום זה", נאמר בהודעה לעיתונות שליוותה את פרסום הדו"ח.

הדו"ח מבחין בין עלות ישירה (תפוקה אבודה מצד עובדים פדרליים שהוצאו לחופשה כפויה), לבין עלות עקיפה, של פעילות כלכלית שהוחמצה על ידי עסקים פרטיים בשל היעדר שירות ציבורי זה או אחר עקב ההשבתה. לדברי שירות הדירוג הפיננסי המוביל, כל שבוע שחלף בהשבתה הגביר את האפקט של העלות העקיפה.

 

יתעקש לחזור על התרגיל בעוד שלושה שבועות? (צילום: AP)

 

"ציפינו שעלויות עקיפות מסוימות רק יתעכבו , ושעסקים יחזירו לעצמם את ההפסדים הללו מרגע שהממשל יפתח שוב את שעריו. אולם לאחר השבתה בת חמישה שבועות, אנו חוששים שיותר מההזדמנויות הכלכליות הללו שקשורות בדרך כלשהי לממשל בוטלו לגמרי", נאמר בהודעת החברה.

החברה, כמו גם רבים מן העובדים הפדרליים שנפגעו מן ההשבתה, מזהירים מפני שמחה מוקדמת מדי. "על אף שמאבק התקצוב הזה הסתיים, הבא אחריו מתחיל בעוד שבועות ספורים, וזה עלול להוריד את תחזית הצמיחה אם עסקים ושווקי הון יתחילו לצפות שהנשיא יחזור על החוויה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE