הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סקר: רוב הציבור חושב שאמריקה צועדת "בדרך הלא נכונה", מאשימים את טראמפ בהשבתה
המספרים מראים כי הציבור האמריקני הופך לפסימי יותר ויותר. עשרה אחוזים מאמינים שאנחנו ב"ימים קשים", או אפילו "אסון". רק 30 אחוזים מאשימים את הדמוקרטים

סקר שנערך בזמן ההשבתה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית גילה כי רוב הציבור מאמין שאנחנו "לא בדרך הנכונה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוב הציבור רואה בנשיא את האשם בהשבתת הממשל. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

שישים ושלושה אחוזים מהמשיבים אמרו כי המדינה נמצאת "במסלול הלא נכון". לעומתם, רק 28 אחוזים מהמשיבים סבורים שהמדינה "במסלול הנכון". שלושה אחוזים אינם בטוחים. כך עולה מסקר שפרסמו חדשות NBC ו-וולסטריט ג'ורנל אתמול (ראשון).

מדובר בעליה של מספר הפסימיים לעומת סקר דומה שנערך לפני כחודש, אז "רק" 56 אחוזים מהמשיבים אמרו שהמדינה מתקדמת בנתיב הלא נכון, ו-33 אחוזים אמרו אז שלדעתם דווקא הכיוון הוא נכון.

הסקר נערך לפני שהקונגרס והבית הלבן הגיעו להסכמה ביום שישי לפתוח באופן זמני את הממשל, ובו נשאלו המשיבים מי אשם בהשבתה הארוכה.

חמישים אחוזים האשימו את הנשיא דונלד טראמפ, ו-37 אחוזים סבורים כי הדמוקרטים אשמים בהשבתה הארוכה בהיסטוריה. עשרה אחוזים מהמשיבים מאמינים כי האשמה מוטלת לפתחם של שני הצדדים.

על השאלה "מהי המילה או המשפט שמתאר כיצד הם חשים בנוגע למצב המדינה", 16 אחוזים ענו "במסלול הלא נכון", עשרה אחוזים סימנו את "אסון\זמנים קשים". רק תשעה אחוזים טענו כי המצב "חיובי", ורק ארבעה אחוזים מהמשיבים סבורים כי המדינה צועדת "בכיוון הנכון".

הסקר נערך בקרב 900 מבוגרים בין התאריכים 20-23 בינואר, ויש לו סטיית תקן של 3.3 אחוזים.

כמובן שלהשבתה שהסתיימה באופן זמני בינתיים יש השפעה נוספת מאשר ביקורת על המדינה. סוכנות הדירוג הפיננסי סטנדרד אנד פור ניתחה את עלות ההשבתה החלקית של הממשל הפדרלי ומצאה שהיא מסתכמת בלמעלה משישה מיליארד דולר - יותר מה-5.7 מיליארד שהנשיא טראמפ רצה עבור החומה. בדו"ח שפורסם ביום שישי קבעה זרוע הכלכלה הגלובלית של החברה כי העלות הכוללת לכלכלה "כנראה גרועה ממה שציפינו בעבר".

ביום שישי אחר הצהריים חתם טראמפ על הצעת חוק הפותחת שוב את חלקי הממשל המושבתים לשלושה שבועות בזמן שהקונגרס ממשיך במו"מ על אבטחת הגבול עם הנשיא. באומדן קודם העריכה S&P שלהשבתה תהיה "השפעה מתונה" על הכלכלה האמריקאית, השווה כ-19 טריליון דולר בשנה.

 

להשבתה הייתה השפעה כלכלית והשפעה על האמון של הציבור בהנהגה

בעבר העריכה S&P כי הכלכלה האמריקאית תאבד כ-1.2 מיליארד דולר של תוצר לאומי גולמי אמיתי על כל שבוע של העימות. "אולם ככל שההשבתה נמשכה, העליות השבועיות התרחבו מעבר לסכום זה", נאמר בהודעה לעיתונות שליוותה את פרסום הדו"ח.

הדו"ח מבחין בין עלות ישירה (תפוקה אבודה מצד עובדים פדרליים שהוצאו לחופשה כפויה), לבין עלות עקיפה, של פעילות כלכלית שהוחמצה על ידי עסקים פרטיים בשל היעדר שירות ציבורי זה או אחר עקב ההשבתה. לדברי שירות הדירוג הפיננסי המוביל, כל שבוע שחלף בהשבתה הגביר את האפקט של העלות העקיפה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE