הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: הפיקוח על חברות החשמל בקושי קיים, והשריפות חוגגות בשל תקלות
המחוקקים במדינה למודת השריפות רוצים לשנות את הפיקוח הלוקה על החברות. עד כה, הקנסות ניתנו לחברות רק לאחר חקירות שנפתחו בעקבות שריפות, ולא מראש

תשתיות חשמל של שלושת חברות התשתיות הגדולות בקליפורניה גרמו ליותר מאלפיים שריפות בשלוש שנים וחצי. באותו זמן, רשויות המדינה קנסו את החברות רק תשע פעמים בשל הפרות של הוראות הבטיחות המוטלות עליהן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יותר מאלפיים שריפות בשלוש שנים, ורק תשע קנסות. שריפה בקליפורניה (צילום: CBS)

יכולות הפיקוח של הרשויות נמצאות תחת ביקורת חריפה בעקבות המספר חסר התקדים של שריפות שנגרמו ככל הנראה על ידי תשתיות לקויות - שריפות שהביאו להרס של אלפי בתים ולמותם של עשרות בני אדם.

בלי כוח האדם והציוד הטכנולוגי המתאים, לרשויות אין יכולת אמיתית לפקח על יותר מ-250 אלף מייל של קווי חשמל לאורך המדינה, ולכן הן נאלצות לקוות שהחברות ינקטו בכל הצעדים כדי למנוע אסונות כאלה. החברות, מצדן, חייבות לוודא שאין צמחיה שמפריעה לקווי המתח לפני עונת היובש והשריפות.

השריפות הקטלניות שהשתוללו במדינה בשנים האחרונות הביאו את מחוקקי קליפורניה להבין שככל נראה יש צורך בדרכים אחרות לפקח על חברות החשמל.

נציב הוועדה הציבורית לתשתיות מעולם לא קנס חברת תשתיות על אי עמידה בדרישות הבטיחות לפני שפרצה שריפה. במקום זה, החברות קיבלו קנסות רק לאחר חקירות שנפתחו בעקבות שריפות שונות.

"הפיקוח של הרשויות על חברות החשמל הפרטיות בניסיון למנוע שריפות הוא חסר באופן מזעזע", אמר ג'ון פיסקה, עורך דין שמייצג נפגעי שריפות. "לראות מקומות שנראים כאילו נפלה שם פצצה, ולהבין שאפשר היה למנוע את כל זה באמצעות אכיפה ופיקוח - זה מאוד מכעיס".

החברות נדרשות להגיש דוח שנתי המפרט את כל השריפות - גם הקטנות ביותר - שנגרמו בשל תקלות בציוד שלהן. רוב השריפות לא עוברות את גודל ה-10 אקר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE