הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רופא בהוליווד הסתבך לאחר שהמליץ על טיפול בקנביס לבן 4
לאחר בדיקה שארכה שנים, הוועדה הרפואית של קליפורניה החליטה לשלול את רישיונו של ד"ר איידלמן. לטענת הוועדה, הוא מיהר לאבחן את הילד (תוך כחצי שעה בלבד) וכלל לא התייעץ עם גורמים רלוונטים כמו פסיכיאטר

הוועדה הרפואית הבכירה של קליפורניה שללה את רישיונו של ד"ר וויליאם איידלמן מהוליווד, וזאת מכיוון שהמליץ לאב לתת לבנו בן ה-4 עוגיות קנביס כדי להתמודד עם התפרצויות הזעם שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר וויליאם איידלמן (צילום: Shutterstock / Yelp)

 

המפגש הראשוני של הרופא עם המשפחה המדוברת הייתה בשנת 2012, אז הלין האב כי הילד משתולל בגן הילדים שלו. על פי הוועדה, ד"ר איידלמן איבחן באופן שגוי שהילד סובל מהפרעה דו-קוטבית והפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD), ועל כן המליץ לאב שעוגיות קנביס עשויות לסייע לו.

בתום ביקור של חצי שעה במרפאה של ד"ר איידלמן, הוא רשם כי הילד "ככל הנראה סובל משילוב מסוים של ADHD והפרעה דו-קוטבית". על פי רופאים אחרים שטיפלו בילד, "ניכר בו שהוא לחוץ וכעוס, אבל לא באופן חריג". הוועדה הרפואית פתחה בבדיקה של המקרה וגילתה שהרופא נתן מרשם דומה לאב כדי שזה יטפל ב-ADHD שהוא בעצמו סובל ממנו. 

הוועדה קבעה כי הרופא "פעל ברשלנות מוחלטת" בכך שאיבחן את הילד הקטן ללא התייעצות עם פסיכיאטר, מבלי ששוחח עם צוות המורים בגן של הילד ומבלי ששאל את אביו על מצבי הרוח והשינה של הילד. "התקף זעם לבדו אינו תומך באף אחת מהאבחנות. העובדה שילד בן 4 מרגיש 'כעוס ולחוץ' עשויה לרמוז על ADHD, אבל היא גם עשויה להצביע על ילד קטן שלא מצא חן בעיניו שנלקח לרופא", כתבה הוועדה בהחלטתה לשלול את רישיונו של איידלמן.

איידלמן בן ה-69 הגיש ערעור לבית המשפט העליון של קליפורניה, דבר שמונע את יישום העונש (שלילת הרישיון) לעת עתה. "אני עדיין עוסק ברפואה כי השופט קבע שיש להמתין עם שלילת הרישיון עד תום הערעור", אמר השבוע ד"ר איידלמן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE