הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיבה לאופטימיות: נתונים מעודדים על מדד הפשיעה בלוס אנג'לס
הבוקר כינסו ראש העיר גרסטי ומפקד המשטרה מור מסיבת עיתונאים מיוחדת בה חשפו כי שיעור הרציחות ירד למספרו הנמוך מזה 50 שנים, וזאת בנוסף לירידה ניכרת בכל סוגי העבירות. באופן לא מפתיע במיוחד, כמות הרציחות בעיר קטנה בחצי מזו של שיקגו

ירידה נרשמה בכל סוגי העבירות במחוז לוס אנג'לס ושיעור הרציחות בעיר הגיע למספרו הנמוך ביותר מזה יובל שנים, כך מסרו היום ראש העיר גרסטי ומפקד משטרת לוס אנג'לס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

עם 259 רציחות במהלך שנת 2018, העיר השניה בגודלה בארה"ב חוותה ירידה של 8.2% בפשעים מסוג זה. ירידה דומה נרשמה בפשעי הכנופיות, ירידה של 12.4% נרשמה בשיעור התקיפות המיניות ופשעי רכוש (השחתה וכדומה) רשמו ירידה של 2%, כך אמר הבוקר ראש העיר, אריק גרסטי. "אלה נתונים די מרשימים", אמר ראש העיר. מייקל מור, מפקד משטרת לוס אנג'לס, הוסיף כי "מדובר באחד הזמנים היותר בטוחים לגור בלוס אנג'לס בכל ההיסטוריה של העיר".

לשם השוואה, שנת 1992 הייתה שנת השיא מבחינת שיעור הרציחות לאחר שלא פחות מ-1,092 בני אדם נרצחו במהלך שנה זו. גרסטי ומור בחרו להשוות את נתוני אשתקד לאלה של שנות ה-90 וגילו ירידה של 67% בפשעים האלימים ו-60% בפשעי רכוש. מור אף ציין כי שיעור הרציחות של 2018 היה נמוך ב-48 מ-2017, נמוך ב-169 מ-2016 ו-900 פחות מ-2007, כך שבהחלט מדובר במגמה חיובית.

 

ראש העיר גרסטי ומפקד המשטרה מור (צילום: טוויטר)

 

הסיבה לכך, על פי הרשויות, היא ביצוע יותר סיורים יזומים ברחובות העיר. גם המאמצים להרחיק צעירים מכנופיות אלימות הניבו פרי, למרות שהאוכלוסייה בעיר רק הולכת וגדלה בשנים האחרונות. בהשוואה עם ערים גדולות נוספות, ניתן לראות שבניו יורק (289) ויוסטון (279) המספרים יחסית קרובים ללוס אנג'לס, אך פערים גדולים מאוד קיימים בערים דוגמת שיקגו (530 רציחות אשתקד) ופילדלפיה (יותר מ-350 רציחות, המספר הרשמי טרם פורסם).

"אנחנו צריכים לטפל בצורה קשה יותר בבעיית הכנופיות מכיוון שמחצית ממקרי הרצח בעיר קשורים אליהם", אמר מור וסיפר שחסרי הבית הפכו לאחת המטרות השכיחות של הפשיעה בעיר: "מדובר במשבר ההומניטרי הגדול ביותר של הדור שלנו", הוא אמר. ראש העיר אף ציין את חוק מצלמות הגוף בחל אשתקד ולפיו על המשטרה לפרסם כל תיעוד של אירועי ירי בהם מעורבים שוטרים. בנתון זה נרשמה ירידה של 11 מקרים לעומת שנת 2017.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE