הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ימים לפני חידוש שיחות הסחר: כתבי אישום חמורים נגד וואוויי
כתבי אישום בגין הונאה, הפרת הסנקציות על איראן וגניבת סודות מסחריים הוגשו היום נגד ענקית הטלקום הסינית וואוויי. שר המסחר רוס מתעקש: לכתבי האישום אין קשר לשיחות הסחר

ממשלת ארה"ב האשימה היום (שני) את חברת התקשורת הסינית וואוויי, את סמנכ"לית הכספים שלה ושתי חברות-בת שלה בהונאת בנק ותשדורת במטרה להפר את הסנקציות על איראן, בצעד שמהווה הסלמה במערכת הסחר של ארה"ב נגד סין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ממשיכה להסתבך עם וושינגטון

 

בכתב אישום בן 13 סעיפים האשים משרד המשפטים האמריקאי את וואוויי כי הונתה בנק מוביל בעולם ואת הרשויות בארה"ב בנוגע ליחסים בינה לבין חברות הבת, וואוויי דבייס USA וסקייקום טק, על מנת לנהל עסקים באיראן חרף הסנקציות המוטלות על המדינה.

בתיק נפרד הכריז משרד המשפטים על 10 אישומים נגד שתי חברות בת של וואוויי בגין גניבת סודות סחר, הונאת תשדורת ושיבוש הליכים על גניבה לכאורה של טכנולוגיה רובוטית לבדיקת עמידותם של טלפונים חכמים מיצרנית הסלולר האמריקאית טי-מובייל. אישומים אלה הוגשו בנפה המערבית של מדינת וושינגטון.

טי-מובייל האשימה את וואוויי בגניבת הטכנולוגיה, המכונה "טאפי", המחקה את מגעה של אצבע אנושית ושימשה לניסוי טלפונים חכמים. וואוויי טוענת כי שתי החברות יישבו את הסכסוך ב-2017. האישומים שהוגשו בשני התיקים מגבירים את הלחץ על וואוויי, יצרנית ציוד הטלקום הגדולה בעולם.

 

המאסטרמיינד? מנג וואנז'או, סמנכ"לית הכספים של וואוויי ובתו של מייסד החברה (צילום: CNN)

 

ממשל טראמפ מנסה למנוע מחברות אמריקאיות לקנות נתבים ומרכזיות של וואוויי ולוחץ על בעלות בריתה של ארה"ב לנהוג כך גם הן. מומחי האבטחה של ארה"ב חוששים כי הציוד הסיני מכיר בתוכו תוכנות ריגול המעבירות מידע לממשלת סין. סמנכ"לית הכספים של וואוויי ובתו של מייסד החברה, מנג וואנז'או, נעצרה בקנדה בדצמבר לבקשתה של וושינגטון וכעת היא נאבקת במישור המשפטי נגד הסגרתה לארה"ב.

מנג נאשמת בעמידה בראש המזימה להשתמש בחברות הבת כדי לעשות עסקים באיראן תוך עקיפת הסנקציות האמריקאיות על הרפובליקה האיסלאמית. האישומים הוכרזו ימים ספורים לפני ששיחות הסחר בין ארה"ב לסין אמורות להתחדש. שר המסחר האמריקאי, וילבור רוס, עמד היום על כך ששתי התביעות "חסרות כל קשר" לשיחות הסחר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE