הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת PG&E הגישה בקשה רשמית לפשיטת רגל, בעקבות האחריות לשריפות
לאחר שהודיעה פעמים רבות שזו כוונתה, החברה פנתה באופן רשמי לבית המשפט. בעלי מניות בחברה טוענים שהדירקטוריון התעלם מפניותיהם נגד ההליך. החברה הודיעה כי היא תשלם לספקים את חובותיה באופן מלא

חברת האנרגיה PG&E הגישה בקשה לפשיטת רגל היום (שלישי), בעקבות הקריסה הצפויה לחברה שעלולה לשאת באחריות לשריפות ענק שהשתוללו בצפון קליפורניה בשנים 2017-2018.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משאית של PG&E לאחר שריפה (צילום: Shutterstock) 

החברה, שמחזיקה בחברת החשמל הגדולה ביותר בארצות הברית הגישה את בקשת פשיטת הרגל על נכסים בשווי של 5.5 מיליארד דולר. כך נמסר בהודעת החברה.

על פי הרישומים, החברה מחזיקה בנכסים בשווי של 71.39 מיליארד דולר ואחריות בגובה של 51.69 מיליארד דולר. כך עולה מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט במחוז הצפוני של קליפורניה.

"לאורך התהליך, אנחנו מחוייבים באופן מלא לקדם את מאמצי ההגנה נגד שריפות, כמו גם לשקם ולבנות מחדש את הקהילות שנפגעו על ידי השריפות הקשות", אמר מנכ"ל החברה ג'ון סימון.

החברה הודיעה עוד כי היא מתכננת לשלם את מלוא חובותיה לספקים בתנאים רגילים עבור שירותים ומוצרים שהיא תקבל לאחר הגשת הבקשה לפשיטת רגל.

ההחלטה להכריז פשיטת רגל לא שימחה את כל המחזיקים בחברה הפרטית. בין השאר, אחת ממחזיקת המניות הגדולה בחברת האנרגיה, BlueMountain Capital Management, פרסמה הודעה ולפיה היא "מאוכזבת מאוד" שדירקטוריון החברה התעלם מפניות של כמה גורמים שביקשו לוותר על התכנית "חסרת האחריות ומסוכנת לפשוט רגל".

חברת ההשקעות אמרה כי היא תציע שינוי בדירקטוריון עד ה-21 לפברואר, והיא קוראת לכל שאר מחזיקי המניות ב-PG&E לתמוך בשינויים בחברה.

 

החברה כבר הודיעה שהיא תפתח בהליך של פשיטת רגל (צילום: Shutterstock) 

חברת האנרגיה, שנושאת בנטל חוב בגובה של 18 מיליארד דולר, הודיעה מוקדם יותר החודש כי היא תיאלץ לפנות לבית המשפט כדי שיפקח על השינויים בחברה שייעשו בעקבות השריפות, כולל שריפת קאמפ הקטלנית שהשתוללה בחודש נובמבר האחרון.

השריפה גרמה למותם של 86 בני אדם, והיא השריפה הקטלנית וההרסנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה.

חברת הביטוח Munich Re הגדירה את שריפת קאמפ כ"אסון הטבע היקר ביותר ב-2018, שהובילה להפסדים של 16.5 מיליארד דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE