הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שני בני הזוג החזק בעולם המוסיקה הקלאסית נעצרו בחשד לאונס
דייויד דניאלס, בכיר זמרי הקונטרה-טנור בעולם, ובן זוגו, המנצח המפורסם סקוט וולטרס, נעצרו בחשד שסיממו ואנסו זמר אופרה צעיר בטקסס ב-2010. "התעוררתי לבד, עירום במיטה, מדמם מפי הטבעת", מספר המתלונן

זמר הקונטרה-טנור המפורסם והפרופסור למוסיקולוגיה מאוניברסיטת מישיגן דייויד דניאלס נעצר יחד עם בעלו, המנצח סקוט וולטרס, בחשד לתקיפה מינית חורה. משטרת אן ארבור שבמישיגן עצרה את בני הזוג בנפרד והם צפויים להיות מוסגרים לטקסס, שם הם חשודים באונס זמר במסיבה לפני קרוב ל-10 שנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דייויד דניאלס, בטקס פרסי ה"אופרה ניוז" באפריל 2013 במלון הפלאזה בניו יורק (צילום: בראד בארקט, גטי)

 

בחודש אוגוסט האחרון התראיין זמר האופרה סמואל שולץ לניו יורק דיילי ניוז וטען כי וולטרס ודניאלס סיממו אותו במסיבת ערב הנעילה של הפקת האופרה "כסרכסס" על ידי היוסטון גרנד אופרה ב-14 במאי 2010. לאחר פרסום דבר המעצרים הודה סמואלס לעיתון על שסייע לו להשמיע את טענותיו.

"כקורבן לתקיפה מינית אני יודע שהקולות שלנו, הסיפורים שלנו, הבחירות שלנו והתקוות שלנו יוצרים עוצמה משותפת שהיא חזקה יותר מטקטיקות הדה-הומניזציה שעבורם האמת לא נוחה ושהיו מעדיפים שנשמור על שתיקה", כתב סמואלס.

שולץ, אז בוגר מכללה בן 23, אמר שדניאלס ובן זוגו וולטרס ביקשו שיתלווה אליהם לדירתם למשקה. הוא עצמו לא מרבה כלל לשתות, אולם הסכים לקבל כוסית אחת כדי לרצות את בני הזוג, ששניהם נודעים לתהילה בקרב קהילת המוסיקה הקלאסית.

 

הפאוור קאפל של עולם המוסיקה הקלאסית. מי יסרב לדרינק איתם? דניאלס עם וולטרס (במקטורן הלבן). השניים נשואים מאז 2014 (צילום: ניו יורק דיילי ניוז)

 

לאחר לגימות ספורות בלבד, מספר המוסיקאי הצעיר, הוא איבד את הכרתו. על פי תלונה שהגיש במשטרה הוא התעורר למחרת "לבדי במיטה, עירום לחלוטין".

"כאב לי ולא ידעתי למה. עשיתי את דרכי לשירותים לברר למה כואב לי. דיממתי מפי הטבעת. קהות חושים השתלטה עליי. נעשיתי משותק מרוב פחד. מה קרה לי? איך אוכל להימלט? איך אצליח לצאת מכאן? איפה הבגדים שלי?" כתב שולץ בתלונה הפלילית.

עורך דינם של השניים, מאט הנסי, אמר בהודעה לדיילי ניוז כי מרשיו ממשיכים לדחות את ההאשמות. "דייויד וסקוט חפים מכל פשע. סאם שולץ הוא לא קורבן. הוא לעולם לא היה זוכה בפרסום שכזה בזכות שירתו, והוא מלא טינה בשל כך", כתב. "הוא המתין שמונה שנים להתלונן על מין בהסכמה בין בגירים כדי לרכב על תנועת MeToo לסלבריטאות שלא הורווחה ביושר. אנחנו נילחם בזה". בהצהרה מחודש יולי האחרון לא נקס שולץ בשמות תוקפיו לכאורה. הוא אמר שהוא "מבועת" מכדי לדון בתקרית משום שישנה "סכנה לגיטימית של הרס הקריירה שלי אם אדווח על תקיפתי בידי אדם אחר".

דניאלס נחשב לקונטרה-טנור הבכיר בעולם ובעלו הוא מנצח מהולל. השניים תופסים מעמד כה נכבד בתחומם היוקרתי עד שמי שחיתנה אותם היתה לא אחרת משופטת בית המשפט העליון, רות באדר גינסבורג, בטקס שנערך בשנת 2014.

 

"נעשיתי משותק מרוב פחד... איפה הבגדים שלי?" סמואל שולץ, המתלונן (צילום: בארי וויליאמס, ניו יורק דיילי ניוז)

 

זמן קצר לאחר שפורסמו טענותיו של שולץ הכריז דניאלס כי ייקח חופשה בתשלום ממשרתו כפרופסור באוניברסיטת מישיגן. "פרופסור דניאלס נמצא בחופשה, מחוץ לקמפוס, מאז אוגוסט 2018", מסר דובר המוסד הנחשב. "אנו נמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב בזמן שנחליט על הצעדים הבאים ההלומים". על פי נתוני האוניברסיטה, שכרו של דניאלס לשנת הלימודים 2018-19 היא מעט יותר מ-191 אלף דולר.

דניאלס הוזכר גם בתביעה אזרחית שהוגשה על ידי אנדרו ליפמן, סטודנט לשעבר באוניברסיטת מישיגן, שהאשים את מורהו לשעבר בניסיון לגפף אותו ב-2017. הוא האשים בתביעתו גם את האוניברסיטה ב"אדישות מכוונת" להתנהגותו של כוכב האופרה.

הזמר הנודע קיבל קביעות באוניברסיטת מישיגן בחודש מאי האחרון, למרות דיווח שהתקבל כי ניסה להשיג מסטודנט, ששמו לא פורסם, טובות הנאה באפליקציית ההיכרות לגאים גריינדר מספר חודשים קודם לכן. סגן מפקד משטרת האוניברסיטה מסר בעבר כי הדיווח הסתכם בלא-כלום משום שהחוקרים לא הצליחו לאתר את המדווח. בתלונה נפרדת הואשם דניאלס בהתנהגות לא הולמת בגריינדר, אולם התובעים החליטו לבסוף שלא להגיש כתב אישום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE