הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המערבולת הארקטית הביאה לניו יורק "תזזית שלג" - וזהו, כנראה
בעוד שהמערבולת הארקטית הביאה קור קיצוני לאזורים רבים במערב-התיכון, ממינסוטה עד קליבלנד, הרי שמעבר לפרץ שלגים כבד אך חטוף, נראה שבניו יורק וסביבתה לא יצללו הטמפרטורות לרמות של "תשתדלו לא לדבר כשאתם בחוץ"

ניו יורקרים שהביטו מבעד לחלון היום (רביעי) אחר הצהריים ראו מולם קיר שלג סחוף-רוח. זו היתה "תזזית שלג" (Snow Squall)- התפרצות פתאומית של שלג כבד מלווה ברוחות חזקות. שירות החזאות הלאומי הוציא אזהרת תזזית-שלג לחלקים של ניו יורק וניו אינגלנד, והמליץ לתושבים למעט ביציאה מהבית עד שהמופע המטאורולוגי יחלוף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תזזית שלגים או לא - מוכר הנקניקיות הניו יורקי צריך להביא פרנסה הביתה (צילום: Curbed)

 

באזהרה צוינו "שלג כבד ונידף עם פרצי רוח של עד 50 מייל בשעה שיגרמו לתנאי לובן (Whiteout), אפס ראות ותנאי נסיעה מסכני-חיים". ולפי מה שחוו תושבי האזור על בשרם (או, אם היו חכמים ונשמעו לאזהרות, רק מבעד לחלון) - האזהרה לא היתה מוגזמת.

שירות החזאות הציע שנהגים יעצרו בצד הדרך או לפחות יירדו מהכבישים המהירים לפני הגעת התזזית, אולם האזהרה היתה מאוחרת לנהגים בכביש 222 בפנסילבניה. על פי הדיווחים המקומיים, עד 40 כלי רכב התרסקו בשלג המסמא עוד בטרם הגיע השעה 1:30 אחר הצהריים.

 

תזזית השלג הולמת בבאפאלו שבניו יורק

 

התזזית הגיעה בשבוע של מזג אוויר קיצוני גם כך. רוב ארה"ב חווה בימים אלה את המערבולת הארקטית (Arctic Vortex) שמביאה עמה שיאי טמפרטורות קרות. בחלקים במינסוטה נרשמו מינוס 66 מעלות פרנהייט (54- צלזיוס). שירות החזאות בשיקאגו רשם טמפרטורות משוקללות-רוח של בין 45 ל-55 מעלות מתחת לאפס (פרנהייט).

הקור המקפיא גרם לסגירת בתי ספר ואוניברסיטאות, ביטולי טיסות (אפילו הנוזל ששופכים על המטוסים כדי להמס את הקרח קפא), השעיית שירותי הדואר ואפילו השעיית פעילות המשטרה במחוז גרין ביי שבוויסקונסין). הטמפרטורות היו כה קיצוניות עד שהרשויות הזהירו את מי שלחלוטין לא יכול להימנע משהייה בחוץ להימנע ככל האפשר מלדבר ולנשום באופן חטוף ורדוד - מחשש שהאוויר המקפיא יגרום נזק קבוע לריאותיהם.

על פי תחזית מזג האוויר לחוף המזרחי, נראה שהמערבולת הארקטית כילתה את רוב זעמה במערב התיכון. הלילה עדיין קר מאד באזור ניו יורק (9 מעלות פרנהייט, תחושה של 17- בשקלול הרוח), אולם לא צפויים משקעים עד יום רביעי הבא. סוף השבוע עדיין צפוי להיות קר, עם טמפרטורות מתחת לטמפרטורת קיפאון המים (32 פרנהייט\0 צלזיוס). אולם מיום שני עד חמישי הבא צפויות באזור טמפרטורות של מעל 50 מעלות פרנהייט (10 צלזיוס), עם ממטרים ברביעי וחמישי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE