הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ברוקלין: שני יהודים הוכו בלי שום התגרות, שני חשודים נעצרו
השניים, בן 22 ובן 51, הוכו ברחובות ברוקלין בלי שום סיבה נראית לעין, פרט להיותם יהודים. שתי המתקפות התרחשו בהפרש של דקות ספורות זו מזו. המשטרה מחפשת אחר חשוד שלישי במעשה

הקהילה היהודית בברוקלין מזועזעת ומפוחדת בעקבות שני אירועים אנטישמיים שהתרחשו אתמול (רביעי) בהפרש של דקות ספורות. "זה הזמן לדיונים רציניים, ואולי גם לא נוחים, על האנטישמיות באמריקה", כתב רב חב"ד מוטי סליגסון בחשבון האינסטגרם שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"לא קרה בשארלוטסוויל". חרדים בברוקלין (צילום: Shutterstock)

הרב סליגסון צירף לפוסט תיעוד של אחד האירועים שהתרחשו אתמול בבוקר כפי שנקלט במצלמות אבטחה.

"זה קרה בלילה בקראון הייטס, לא בשארלוטסוויל ולא באזורים של תומכי העליונות הלבנה", כתב, "הבנתי שהם לא גנבו כלום, אלא רק היכו את האיש באכזריות במה שנראה כמתקפה מתוכננת מראש".

במשטרה מציינים כי האירוע השני התרחש רק כמה רחובות ממקום התקיפה הראשונה.

"זה היה קצת אחרי 1 בלילה", סיפר מנדל בן ה-22 שנפל קורבן לאלימות, "שוחחתי בטלפון עם אבא שלי באוסטרליה ברחוב President - ממש בלב קראון הייטס - כאשר לפתע, בלי שום הודעה מוקדמת, חטפתי אגרוף ממש ממש קשה לפנים".

תלמיד הישיבה הצעיר, שנולד באוסטרליה, אמר כי המתקפה הותירה אותו המום. הם לא אמרו כלום", הוסיף, "הדבר הבא שאני זוכר הוא שאני על הריצפה, והכיפה שלי והמשקפיים נזרקו לביוב".

המשטרה עצרה שני חשודים במעורבות בשני האירועים - נזאר וולטרס, 18, וטישון בניסטר, 21. הם מואשמים בתקיפה ובפשעי שנאה. כעת המשטרה מחפשת אחר חשוד שלישי במעשים.

מנדל סיפר לניו יורק פוסט כי השלושה לא ניסו אפילו לגנוב ממנו משהו אחרי שהיכו אותו. "זו פשוט הייתה מתקפה של שנאה ושל אנטישמיות", אמר, "אני מניח שזה קרה בגלל שיש לי חזות של יהודי".

 

הקהילה במתח. למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: Shutterstock)

הקורבן של המתקפה השניה, חרדי בן 51, אמר כי הוא לבש בגדים מסורתיים כאשר הכנופייה תקפה אותו.

מנדל, שפגש את הקורבן השני בתחנת המשטרה, אמר כי "הוא היה די המום. הוא הוכה אפילו יותר קשה ממני".

הקורבן השני פונה לבית החולים בעקבות החבלות שספג. מנדל, מצדו, סירב לטיפול רפואי, אך הוסיף כי הוא עדיין הרגיש את המכה כאשר התעורר אתמול.

"ממש רציתי לקחת יום חופש", אמר מנדל והוסיף כי הוא עובד בהתנדבות כמורה ליהדות בבתי ספר ציבוריים, "לא הרגשתי כלכך טוב, והראש שלי עדיין כואב - אבל הרגשתי מחויב יותר מאי פעם ללכת וללמד".

"רציתי ללמד ולהשפיע על הילדים האלה.. תארו לעצמכם מה היה קורה אם לעבריינים האלה היו לימודים כאלה לפני עשר שנים. אולי הם לא היו כך היום".

האירועים האחרונים הם רק החוליה האחרונה בשרשרת של אירועים אנטישמיים אלימים. "בשישים הימים האחרונים הותקפו עשרה בני אדם", אמר הרב יעקב ברמן, מנהיג קהילת קראון הייטס, "אנחנו לא מבינים מה קורה כאן, כאשר יהודים תמימים מוכים ברחובות בשנת 2019? האם יש אווירה שמעודדת אלימות או אנטישמיות? ואיפה הציבור? למה זה לא בכותרות?"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE