הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
11 בני אדם נהרגו בגל הקור העז, בהם קשיש במישיגן וסטודנט באיווה
מקרי המוות נרשמו במדינות המערב התיכון שחוות קור קיצוני ושובר שיאים. במהלך סוף השבוע תירשם התאוששות, כולל עליה של 75 מעלות בשיקגו. גם אטלנטה שתארח את הסופרבול ביום ראשון הקרוב תראה התחממות

11 בני אדם נהרגו עד כה בשל הקור העז שמקיף את רוב חלקי ארצות הברית. המקרה האחרון נרשם בדטרויט, מישיגן, שם נמצאה גופתו הקפואה של גבר בן 70 סמוך לביתו. מהמשטרה נמסר שלא ברור מדוע הוא שהה מחוץ לבית במזג האוויר הנוכחי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כבאים מנסים לחלץ משאיות שנקברו בשלג סמוך לגרנדוויל, מישיגן (צילום: AP)

 

הרשויות באיווה דיווחו כי נרשמו השבוע ארבעה מקרי מוות הקשורים לתנאי מזג האוויר, כולל של סטודנט צעיר באוניברסיטת איווה. הסטודנט, תלמיד שנה שניה בקולג' שממוקם באיווה סיטי, נמצא מחוסר הכרה סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר (שעון מזרח) מאחורי אחד ממרכזי הפנאי בקמפוס. הטמפרטורה באיווה סיטי באותו זמן הייתה 21 מעלות פרנהייט מתחת לאפס, ולאורך כל אותו יום נרשמו טמפרטורות נמוכות במיוחד. מקרי מוות הקשורים לגל הקור תועדו גם באילינוי, מינסוטה, וויסקונסין ואינדיאנה, כך מדווחת רשת CNN.

גל הקור הקיצוני שתוקף את ארצות הברית בימים האחרונים יגיע לסיומו במהלך סוף השבוע הקרוב לאחר שיגיע לשיאו במהלך היום (חמישי). יותר מ-216 מיליון תושבים בארצות הברית – כשני שליש מתושבי המדינה – מתמודדים היום עם קור מקפיא. מתוכם, 84 מיליון בני אדם חשופים לטמפרטורות של מתחת לאפס מעלות פרנהייט שהן 17- מעלות צלזיוס.

 

גושי קרח על נהר שיקגו שקפא. העיר תתחממם ב-75 מעלות בימים הקרובים (צילום: חדשות ABC)

ההתחממות תחל לאטה כבר מחר, לדברי מטאורולוג רשת CNN דייב הנן. "היום הוא היום האחרון של האוויר הקר באופן קיצוני. הטמפרטורות יקפצו במהירות באזורים רבים שחוו את הקור הקיצוני וייצרו אפקט יו-יו של פערי טמפרטורות גבוהים". כך לדוגמה, שיקגו תראה קפיצה של כ-75 מעלות פרנהייט – מ-20-25 מעלות מתחת לאפס היום לאזור ה-50 מעלות ביום שני. באטלנטה הדרומית, שחוותה טמפרטורות נמוכות באופן חריג במיוחד שסובבות בימים האחרונים סביב 20 מעלות, הטמפרטורה תעלה לאזור ה-60 לקראת הסופרבול שיתקיים ביום ראשון הקרוב.

שירות הדואר במערב התיכון עדיין מושבת בגלל תנאי מזג האוויר הקשים, ומשלוחים המתוכננים להיום צפויים להתעכב בחלקים של אילינוי, אינדיאנה, מישיגן, אוהיו, וויסקונסין ופנסילבניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE