הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משלוח הפנטניל הגדול ביותר אי פעם הוחרם בגבול מקסיקו באריזונה
למעלה מ-250 פאונד של הסם הקטלני, בשווי של כ-3.5 מיליון דולר, נתפסו בתא מוסתר במשאית שהעבירה סחורות במעבר הגבול בנוגאלס. במשאית נמצאו גם כ-400 פאונד מתאמפטמין. נהג המשאית נעצר

סוכנות המכס והגבולות החרימה את מה שהיא מגדירה כמשלוח הפנטניל הגדול ביותר בתולדותיה, כך הודיע היום (חמישי) מייקל האמפריס, מנהל תחנת מעבר הגבול "נוגאלס" שבגבול ארצות הברית-מקסיקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סם קטלני, חזק פי חמישי מהרואין. פנטניל (אילוסטרציה: Shutterstock)

המשלוח נתפס בשעות הבוקר ביום שבת האחרון בנוגאלס, עיירה השוכנת משני צדי הגבול וחלקה האמריקאי שוכן באריזונה. במשלוח היו מאה חבילות במשקל כולל של כ-254 פאונד, הנושאות ערך של כ-3.5 מיליון דולר. החבילות הוסלקו בתא סודי מתחת לרצפת משאית שהייתה חלק משיירת משולח של מוצרים ממקסיקו לארצות הברית. לדברי האמפריס, החבילות המוסתרות התגלו לאחר שסריקה במהלך בדיקת המשלוחים גילתה כמה "חריגות" במטען. כלבי סוכנות המכס והגבולות התריעו על נוכחות סמים.

רוב מוחלט של הפנטניל שנתפס היה בצורת אבקה וכשני פאונד היו בטבליות. נוסף אליהם, נתפסו במשלוח גם קרוב ל-400 פאונד של מתאמפטמין בשווי של כ-1.2 מיליון דולר. נהג המשאית, צעיר מקסיקני בן 26, נעצר והועבר לחזקת הרשויות הפדרליות והוא יואשם באחזקת סמים בכוונה לסחור בהם. לא נמסר אם בוצעו מעצרים נוספים.

 

שווי של מיליוני דולרים. הסמים שהוחרמו בפשיטה (צילום: AP)

 

פנטניל הוא סם סינתטי המבוסס על מורפיום אך חזק ממנו עשרות מונים ונחשב חזק פי חמישים מהרואין. כמות זעומה ממנו יכולה לגרום למוות והוא נחשב לאחד הגורמים המרכזיים בתמותה הנרחבת במסגרת מגפת האופיאדיים. מחירו הנמוך יחסית הופך אותו לתחליף מבוקש למשככי כאבים ממכרים, שהגישה אליהם מוגבלת הן בשל מחירם והן בשל הצורך במרשם רופא להשגתם. על פי הערכות המרכז לבקרה ומניעת מחלות, פנטניל היה מעורב בכשליש ממקרי המוות ממנת יתר שאירעו בארצות הברית בשנת 2016. מתאמפטמין, או קריסטל-מת', נחשב גם כן לסם ממכר במיוחד הגורם נזקים בריאותיים ארוכי טווח, אך פחות קטלני מפנטניל.

"הכמות הזו של פנטניל, שהסוכנים שלנו מנעו את כניסתה לארצות הברית, היא כמות מסוכנת ובלתי נתפסת של סם שיכול היה לפגוע בכל כך הרבה משפחות", מסר האמפריס.

 

כמות בלתי נתפסת של סם. מנהל נקודת המעבר נוגאלס, מייקל האמפריס (צילום: AP)

אנשי הסוכנות הפדרלית למלחמה בסמים ציינו כי אף ש-85% מהפנטניל הלא חוקי שמוברח לארצות הברית נכנס דרך הגבול שבאזור סן דייגו בקליפורניה, לאחרונה נצפה גידול בהיקף הסמים שנתפסים בגבול באריזונה. קרטל הסמים סינלואה שולט באזור ומספר אירועי נטילת מנת יתר במדינה נמצא בעלייה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE