הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמזון עקפה את התחזיות בוול סטריט, אך המנייה צונחת במסחר המאוחר
לראשונה בתולדותיה, החברה עקפה את רף 200 מיליארד הדולר ברווחים וניפצה את התחזיות של הכלכלנים. עם זאת, שנמוך התחזית לרבעון הנוכחי גרם לחשש גדול והמנייה איבדה יותר מ-5% במסחר המאוחר. AWS ממשיכה לגדול בקצב מהיר

מוקדם יותר היום פרסמה אמזון את נתוני הרבעון הרביעי של 2018 בהם התעלתה על הציפיות, אך המנייה ירדה במסחר המאוחר בעקבות שנמוך התחזית והחשש מפני האטה מסוימת בצמיחת החברה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אמזון (צילום: Shutterstock)

 

המנייה ירדה ביותר מחמישה אחוזים במסחר המאוחר בעקבות אמירותיו של מנכ"ל הכספים של החברה, בריאן אוסלבסקי, שאמר היום שהוא "מצפה לראות עלייה משמעותית בהשקעה הכספית" של החברה במהלך השנה הקרובה. על רקע נתוני מכירות מוצלחים מתקופת חג המולד, אמזון הצליחה לעקוף את התחזיות של מומחי וול סטריט. מדובר בפעם הראשונה מזה שלושה דיווחי רבעון שבהם אמזון עומדת בתחזיות הכלכליות, ובכל זאת המנייה ירדה. יתרה מכך, המומחים צופים כי המנייה תרד עם פתיחת המסחר מחר בבוקר.

גידול של 19.7% נרשם במכירות במהלך הרבעון (הכלכלנים ציפו לגידול של 18.8%), אך עדיין מדובר בצמיחה הקטנה ביותר שרשמה החברה מזה ארבע שנים. בשוק הבינלאומי (מחוץ לארה"ב וקנדה), אמזון רשמה גידול של 15% במכירות, כמעט חצי ממה שרשמה ברבעון המקביל של 2017 (29%). כאמור, אמזון שינמכה את תחזית הרווח של הרבעון הנוכחי ל-56 מיליארד דולר לאחר שקודם לכן דיווחה שהיא מצפה לרווח של 60 מיליארד. לשם השוואה, כלכלני וול סטריט צופים להכנסה בגובה 60.8 מיליארד דולר. 

חטיבת שירותי האינטרנט של החברה (AWS) ממשיכה להוות חלק ניכר מרווחי החברה, והיא הביאה להכנסה של 3 מיליארד דולר, עלייה של 66% לעומת הרבעון המקביל של 2017. את שנת 2018 סיימה אמזון עם הכנסה של 232.9 מיליארד דולר, הפעם הראשונה שהיא חוצה את רף 200 מיליארד הדולר. 

למרות תקופות של אי-יציבות והירידות שנרשמו במסחר המאוחר היום, מניית אמזון זינקה ב-18% בשנה האחרונה. על פי הדיווח של החברה, היא מחזיקה ב-21 מיליארד דולר בכסף נזיל, עלייה של 51% לעומת סוף שנת 2017.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE