הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת קונגרס דמוקרטית: "ישראל היא דמוקרטיה ליהודים בלבד, ולא דמוקרטיה אמיתית"
אילהאן עומאר, דמוקרטית ממינסוטה, שיתפה ציוץ של אקטיביסט שהשווה את ישראל לדרום ארצות הברית של ימ ההפרדה הגזעית: "לא דמוקרטיה אמיתית". היא הוסיפה שאולי יכולים למתוח עליה ביקורת, אבל לא להשתיק אותה

חברת הקונגרס אילהאן עומאר, דמוקרטית ממינסוטה, מתחה ביקורת נגד ישראל אמש (חמישי), לאחר שבעבר כבר ספגה ביקורת על אמירות אנטישמיות. הפעם, חברת הקונגרס הטרייה הסכימה עם פעיל ליברל שכתב בטוויטר כי ישראל של היום דומה מאוד לדרום ארצות הברית במהלך ימי ההפרדה הגזעית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ישראל אינה דמוקרטיה אמיתית". חברת הקונגרס אילהאן עומאר (צילום: Shutterstock)

הפרשה הנוכחית החלה אתמול בלילה לאחר שמקס ברגר, הפעיל הליברלי, מתח ביקורת קשה נגד ה-American Jewish Committee בעקבות דברי הארגון נגד עומאר, חברת הקונגרס שמקורה בסומליה, שטענה כי היא משתנקת בכל פעם שמישהו מכנה את ישראל דמוקרטיה.

"הארגון היהודי אמריקני טוען כי ישראל היא דמוקרטיה לכל אזרחיה. אך חוקי המדינה מדרגים 1.6 מיליון פלסטינים כסוג ב', ו-4.7 מיליון בני אדם חיים תחת כיבוש ישראלי צבאי בלי זכויות אזרח או זכויות אדם", טען ברגר בטוויטר. לאחר מכן הסכים ברגר עם עומאר שטענה כי ישראל "אינה דמוקרטיה אמיתית". הוא גם השווה את ישראל לדרום ארצות הברית בתקופת ההפרדה הגזעית.

"ישראל היא כמו הדרום לפני 1963: מיליוני בני אדם תחת שליטה ישראלית, אך אין להם את הזכות להצביע, לדבר בחופשיות או להתאסף בגלל המוצא שלהם. מדובר בדמוקרטיה ליהודים בלבד. זו אינה דמוקרטיה אמיתית", כתב ברגר.

עומאר שיתפה את הציוץ האנטי-ישראלי של ברגר ל-471 אלף העוקבים שלה. "רבים מהם יודעים את זה, אבל לא רוצים לקבל את זה. כמו שאמריקנים רבים ידעו שההפרדה אינה מוסרית, אך נותרו שקטים עד שכמה אמיצים הפסיקו לשתוק", כתבה חברת הקונגרס.

 

הציוץ של עומאר (צילום מסך מתוך טוויטר)

"הם יכולים לתקוף אותי, לעוות את דברי ולהשמיץ אותי, אבל הם לא יצליחו להשתיק אותי", הוסיפה. זמן קצר לאחר שהושבעה לקונגרס, הדמוקרטית ממינסוטה היתה נתונה תחת ביקורת חריפה לאחר שצייצה כי ישראל "היפנטה את העולם".

מוקדם יותר החודש, כמה רפובליקנים גינו את ההחלטה של מנהיגי המפלגה הדמוקרטית למנות את עומאר לוועדת יחסי החוץ של הקונגרס, בטענה כי יש לה עבר של אמירות אנטישמיות.

הביקורת הקשה של המפלגה הרפובליקנית באה לאחר שעומאר טענה כי הסנטור הרפובליקני לינדזי גרהאם לא פועל למען האינטרסים של ארצות הברית, אך בראיון לאחר מכן ברשת CNN היא אמרה שאין לה הוכחות לעניין, אלא רק שגראהם לעתים תומך בנשיא דונלד טראמפ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE