הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל וירג'יניה: "לו הייתי מתפטר היום הייתי חוסך מעצמי את הנתיב המורכב שמחכה לי"
ראלף נורתאם תועד לכאורה בתמונה בה מופיע אדם ב "פרצוף שחור" ואדם בתחפושת KKK. אחרי שהביע חרטה על התמונה, טוען נורתאם כי זה לא הוא וכי לא יתפטר, זאת על אף לחץ גובר מצד עמיתיו למפלגה הדמוקרטית

ראלף נורתאם, מושל ויריג'יניה הדמוקרט, דוחה את הדרישות ומצהיר כי אין בכוונתו להתפטר. עתה מלווה את הצהרותיו גם הכחשה: זה לא אני בספר המחזור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היה או לא היה? ספר המחזור של בית הספר לרפואה של מזרח וירג'ינה, 1984

במסיבת עיתונאים שערך היום (שבת) בשעות הצהריים באחוזת המושל בריצ'מונד אמר המושל נורתאם: "אתמול לקחתי אחריות על תוכן שהופיע בספר המחזור שלי שהיה בפירוש גזעני ופוגעני. אני לא אצדיק את התמונה הזאת. כשהצוות שלי הראה לי את התמונה הזו אתמול ראיתי אותה בפעם הראשונה. לא רכשתי את ספר המחזור ולא ידעתי מה מופיע בעמוד שלי. האמנתי אתמול ואני מאמין היום שאיני אחד האנשים בתמונה. אני עומד מאחורי התנצלותי בפני האנשים שנפגעו מהתמונה הזו. היא פוגענית, היא גזענית, וזו הייתה אחריותי לזהות אותה ולמנוע את פרסומה בזמן. אני יודע שקשה לאנשים להאמין שתמונה של אחרים תופיע בעמוד עם השם שלי. ההסבר המתבקש הוא שזה אכן אני בתמונה. בשעות שאחרי הפרסום אתמול נועצתי במשפחתי וחבריי הבנתי שזה באמת לא אני בתמונה הזו".

אתמול (שישי) התפרסמה תמונה מאחד מספרי המחזור של בית הספר לרפואה של מזרח וירג'יניה משנת 1984, שמראה את נורתאם בתמונה בה מופיע אדם עם "פרצוף שחור" – תחפושת גזענית ולא מקובלת – ולצדו אדם מחופש לפעיל התנועה הגזענית קו קלוקס קלאן. לא ברור מי מבין השניים, אם בכלל, הוא נורתאם, אולם התמונה פורסמה בעמוד שהוקדש לו ושמלא בתמונות אחרות שלו.

 

מבקש מתושבי וירג'יניה הזדמנות שניה. נורתאם במסיבת העיתונאים

 

התמונה פורסמה תחילה בעיתונים מקומיים בוירג'יניה אולם עד מהרה זכתה לתשומת לב לאומית. המושל פרסם בתגובה לתמונה הצהרה בה הביע צער וחרטה על המעשה: "ההתנהגות הזו אינה הולמת את מי שאנ היום ואת הערכים שנלחמתי עליהם לאורך הקריירה שלי בצבא, כרופא ובשירות הציבורי. אבל אני רוצה להיות ברור, אני מבין איך ההחלטה הזאת מערערת את האמון של תושבי וירג'יניה במחויבות הזו אני מצטער מעומק לבי על ההחלטה להופיע כפי שהופעתי בתמונה הזו ועל הצער שהחלטה זו גרמה, אז ועכשיו".

גורמים בשתי המפלגות גינו את התחפושת ורבים במפלגה הדמוקרטית קראו לנורתאם להתפטר, בעיקר נציגי וירג'יניה, ביניהם חברי הקונגרס ג'ניפר ווקסטון, אביגיל שפנברגר, דונלד מקאיצ'ין ואיליין לוריא. הנושא אף הפך לטרנד בולט בטוויטר, שם אלפים צייצו כי על נורתאם להתפטר. אולם הבוקר הוא הודיע כי אין בכוונתו לעשות זאת ואף מתכחש לכך שמדובר בו. הוושינגטון פוסט צטט פעיל במפלגה הדמוקרטית בוירג'יניה כאומר שנורתאם לא מאמין שמדובר בו בתמונה, וברשת CNN צטטו בכיר במפלגה הדמוקרטית שאומר שנורתאם לא זוכר שהתמונה צולמה.

 

בבגדים רשמיים יותר. מושל וירג'יניה ראלף נורתאם (צילום: AP)

 

עוד אמר היום נורתאם: "יש מעשים והתנהגויות בחיי שהם פוגעניים, אבל כמו וירג'יניה עצמה גם אני למדתי מהם והשתפרתי. אני לא אדם מושלם. היום אני לא מצפה שתושבי וירג'יניה יאמינו לי מיד שאני לא האדם בתמונה. אני מבקש את ההזמנות לזכות במחילתכם. לו הייתי מתפטר היום הייתי חוסך מעצמי את הנתיב המורכב שמחכה לי. נשבעתי לשרת את תושבי המדינה הזו כמיטב יכולתי וכל עוד אני חושב שאני יכול לעשות זאת, אמשיך".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE