הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוסיה פרשה מהסכם גרעין מימי המלחמה הקרה - לפני פרישת ארה"ב ממנו
ארה"ב הודיע שהיא צפויה לפרוש מההסכם בשל הפרות מצד הרוסים, אך פוטין החליט להקדים את טראמפ. באירופה חוששים מפני מירוץ חימוש על אדמת היבשת. שר החוץ הרוסי: "ארה"ב מפרה הסכמי נשק רבים"

רוסיה פורשת מהסכם גרעין שנחתם עם ארצות הברית במלחמה הקרה. כך אמר אתמול (שבת) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זאת, לאחר שארצות הברית הודיעה כי היא תפרוש מההסכם בטענה שמוסקבה מפרה אותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טוען שארצות הברית לא שותפה ליוזמות של רוסיה. הנשיא ולדימיר פוטין (צילום: Shutterstock)

היחסים של מוסקבה עם המערב עלו על כמה שרטונים ובהם הסיפוח החד צדדי של חצי האי קרים באוקראינה, המעורבות בבחירות לנשיאות בארצות הברית לפני כשלוש שנים ותקיפת מרגל לשעבר בגז עצבים על אדמת בריטניה.

ביום שישי הודיעה ארצות הברית כי היא תפרוש מהסכם פירוק הנשק הגרעיני לטווח בינוני בתוך חצי שנה במידה ומוסקבה לא תפסיק את מה שוושינגטון רואה כהפרה של ההסכם שנחתם ב-1987.

וושינגטון הודיעה עוד כי תשקול מחדש את הפרישה במידה ורוסיה תעמוד בתנאים שלו, שאוסרים על שתי המדינות להציב טילים לטווח בינוני על אדמת אירופה. רוסיה מצדה טוענת כי היא לא מפרה כלל את ההסכם.

אתמול הודיעה ארצות הברית כי נמסרה הודעה בנושא לרוסיה ולמדינות נוספות הקשורות להסכם על הכוונה לפרוש מההסכם הוותיק.

זמן קצר לאחר מכן, בפגישה טלוויזיונית עם שרי ההגנה והחוץ אמר נשיא רוסיה כי "השותפים האמריקנים הכריזו שהם משהים את השתתפותם בהסכם. אנחנו פורשים גם כן".

הוא הוסיף כי רוסיה תחל לפעול כדי לייצר טילים חדשים, כולל טילים היפרסוניקים, והורה לשרים שלא לערוך שיחות לפירוק נשק גרעיני עם ארצות הברית. הוא האשים את וושינגטון באיטיות בתגובה לאירועים מסוג זה.

 

באירופה חוששים ממירוץ חימוש חדש על אדמת היבשת. טיל מתוצרת רוסיה (צילום: Shutterstock)

"העלנו כמה שאלות בנוגע ליישום ההסכם בשנים האחרונות", אמר פוטין, "ובשנים האחרונות השותפים שלנו לא תמכו ביוזמות השונות".

הפרישה מהסכם הגרעין לא פסח גם על מדינות אירופה וסין. באירופה חוששים מפני מירוץ חימוש חדש, ומפני ההצבה של טילים חדשים באדמת היבשת.

סין, מצדה, קראה לארצות הברית לגשר על הפערים עם רוסיה באמצעות דו-שיח.

במהלך הפגישה עם פוטין, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ארצות הברית מפרה את ההסכם והסכמי נשק אחרים - כולל האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE