הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוריה: מטוסים של הקואליציה נגד דאעש תקפו עמדה של הצבא הסורי
מטוסים של הקואליציה הפציצו עמדת ארטילריה בסמוך לדיר א-זור, לאחר שנפתחה אליהם אש מהמקום. דובר הקואליציה: "הכוחות ניצלו את זכותם להגנה עצמית". שני חיילים סורים נפצעו בתקיפה, והיא נמצאת תחת חקירה

התקשורת הסורית דיווחה הלילה (שבת) כי כוחות הקואליציה נגד דאעש, אותה מובילה ארצות הברית, תקפה עמדה של צבא סוריה באזור דיר א-זור. על פי הדיווח, שני חיילים סורים נפצעו בתקיפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות הקואליציה "ניצלו את זכותם להגנה עצמית". כוחות אמריקניים בסוריה. צילום ארכיון

"מטוס של הקואליציה האמריקנית ביצע מתקפה הערב נגד אחד מכוחות הצבא הסורי שפועל באזור אלבוקמאל שבפאתים הדרום מזרחיים של דיר א-זור", הודיעה הבוקר סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א.

על פי הדיווח, שני חיילים סורים נפצעו, וכלי ארטילרי אחד הושמד.

דובר הקואליציה, קולונל שון ריאן מסר הודעה ולפיה "נפתחה אש אל השותפים שלנו בקואליציה, והם השתמשו בזכות שלהם להגנה עצמית". הוא הוסיף כי האירוע נמצא כעת תחת חקירה.

כוחות הקואליציה מעניקות גיבוי לכוחות צבא סוריה החופשית, ארגון של מיליציות שונות אותן מובילה המיליציה הכורדית YPG.

דאעש מחזיקים כיום רק כמה כפרים בסוריה, לאחר שהארגון איבד כמעט את כל השטחים בהם החזיק בשנת 2017. הארגון איבד את השטחים האלה בשני מתקפות עיקריות - האחת מהן על ידי צבא סוריה החופשית, והשנייה על ידי צבא אסד.

ארגון הטרור מחזיק גם ברצועת מדבר במרכז המדינה, שמוקפת על ידי כוחות צבא סוריה.

 

מחבל של דאעש בסוריה (צילום: Shutterstock.com)

השטחים בהם מחזיק ארגון הטרור הצטמצמו "עד לשני כפרים בודדים", אמר ריאן, והוסיף כי הקואליציה צופה כי גם הכפרים האלה ייכבשו מהר, וכי הלוחמים הבודדים של ארגון הטרור הם בעיקר זרים.

השבוע התגלו חילוקי דעות נוספים בין הנשיא דונלד טראמפ לבין בכירי המודיעין, בין השאר בנוגע למלחמה נגד דאעש. ראש המודיעין הלאומי, דן קוטס, הצטרף לראשי ה-CIA, ה-FBI, ה-NSA ולבכירי מודיעין אחרים כדי למסור את ההערכה השנתית של האיומים הקריטיים ביותר שנשקפים לאומה האמריקנית.

הוא אמר כי ארגון הטרור דאעש ממשיך לנסות ולתקוף גורמים אזוריים בעיראק ובסוריה, וכמו כן יריבות מערביות ובהן ארצות הברית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE