הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חצי אדם, חצי רובוט: בואינג פונה לטכנולוגיות מתקדמות כדי להגביר את קצב הייצור
החברה תעניק למכונאים במפעלי המטוסים שלה חליפות מיוחדות שיקלו עליהם לעשות את עבודתם. בנוסף, החברה משתמשת בפלטפורמות בנהיגה עצמית כדי לצמצם זמן עבודה

חברת בואינג מסתמכת על עובדים מסוג חדש כדי לעמוד ביעד שהציבה לעצמה: להרכיב 14 מטוסי 787 בחודש. העובדים החדשים הם חצי אדם וחצי רובוטים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החברה רוצה לייצר 14 מטוסים בחודש. 787 דרימליינר (צילום: Shutterstock)

יצרנית המטוסים הגדולה בעולם מציידת את המכונאים שלה ב"שלד חיצוני", כמו זה שיש לצלמי ספורט שרצים על הקווים ומנסים לתפוס את התמונה האולטימטיבית. החליפות המשוכללות צפויות גם לצמצם את העייפות של העובדים בשל משימות חוזרות על עצמן.

"יש לך את היכולותת של רובוט, ואת היכולות של אדם אמיתי משולבות יחד", אמר כריסטופר ריד, שותף טכני של חברת בואינג, שסייע בעבר לעצב חליפות חלל עבור נאס"א.

הטכנולוגיה החדשה היא דוגמא למעבר של מיקוד התעשיה לייצור, כאשר החברה מנסה לעמוד בכל ההזמנות שהתקבלו. לאחר עשור שבו בואינג ואיירבאס מילאו את ההזמנות שלהן על ידי הזמנות מסין וממדינות מתפתחות, כעת המאבק הוא סביב אסטרטגיית פיתלוח ולא שווי שוק.

בואינג מתכננת בנוסף לכך גם להציב טכנולוגיה חדשה שתבחין אם הטכנאים מתקינים את הפיתרון הנכון בכל מקום, והחברה גם הציבה פלטפורמת עבודה שנוהגת בצורה אוטונומית כדי לצמצם את זמני ההרכבה.

השקעות טכנולוגיות כאלה יאפשרו ליצרן המטוסים האמריקני להאיץ את קצב ייצור ה-787 דרימליינר ל-14 מטוסים בחודש. זאת, לעומת 12 מטוסים בלבד כיום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE