הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צווי זימון פדרליים לוועדת אירועי ההשבעה של טראמפ
הוועדה גייסה 107 מיליון דולר לשלל המסיבות והאירועים בהם נחגגה בחירתו של הנשיא ה-45. כעת דורשים חוקרים פדרליים לדעת מי תרם, מה קיבלו התורמים בתמורה וכיצד בדיוק הוצא הכסף

תובעים פדרליים בניו יורק הוציאו היום (שני) צו זימון למסמכים מוועדת אירועי ההשבעה של הנשיא דונלד טראמפ, בעליית מדרגה של חקירה פדרלית באשר לאופן בו הוציאה הוועדה את כספיה, הנתונים למגבלות בדומה לכספי קמפיין. דוברת הוועדה קריסטין סלאורו מסרה כי הוועדה קיבלה את הזימונים, בוחנת אותם ומתכוונת לשתף פעולה עם החקירה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ועדת אירועי ההשבעה מסרה כי היא לומדת את צו הזימון ומתכוונת לציית לו (צילום: AP)

 

זוהי כמובן רק אחת החקירות - האחרונה שבהן, מבחינה כרונולוגית - בנוגע לקמפיין ולנשיאות של טראמפ. התובע המיוחד רוברט מולר חוקר אם היו תיאום או שיתוף פעולה בין קמפיין טראמפ לממשלת רוסיה ואם הנשיא שיבש את החקירה בנושא. בתיק נפרד שמתנהל בניו יורק, טוענים התובעים כי הנשיא הורה לפרקליטו האישי לשלם דמי שתיקה לשתי נשים בכדי להסתיר שערוריות מין ביניהן לבינו.

העיתון וול סטריט ג'ורנל שציטט מעותק של כתב הזימון, דיווח כי התובעים דורשים את "כל המסמכים הנוגעים לתורמי הוועדה וספקיה, כמו גם מסמכים המתעדים את כל ההטבות שניתנו לתורמים בתמורה לכספם. העיתון דיווח בסוף אשתקד כי התובעים הפדרליים בודקים אם הובטחו לתורמים טובות הנאה פוליטיות, ואם התגלעה שחיתות בהוצאת 107 מיליון הדולר שנאספו להפקת אירועים לציון בחירתו של הנשיא ה-45.

 

סגן הנשיא מייק פנס ורעייתו בנשף ההשבעה הרשמי (צילום: CBS)

 

בצו הזימון מצוינת גם דרישה למסמכים הנוגעים לתרומות "שנעשו על ידי אזרחים זרים או בשמם, כולל אך לא מוגבל לכל תקשורות בנוגע לאפשרות של תרומות מצד אזרחים זרים. העיתון ניו יורק טיימס דיווח אף הוא אשתקד כי החוקרים הפדרליים בודקים אם מישהו מקטאר, ערב הסעודית או מדינות אחרות במזה"ת תרמו באופן לא חוקי לוועדת ההשבעה או לוועדת הפעולה הפוליטית (סופר-פאק) התומכת בטראמפ.

תרומות מאזרחים זרים לוועדות השבעה ולוועדות פעולה פוליטית אסורות על פי החוק. יו"ר ועדת אירועי ההשבעה, טום בראק, אישר לסוכנות הידיעות AP כי תושאל על ידי מולר עוד ב-2017. הוא אמר לסוכנות הידיעות כי אינו יעד של חקירת התובע המיוחד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE