הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אנטישמיות באוניברסיטת גראנד קניון: סירבה לנאום של בן שפירו
האוניברסיטה הנוצרית הגדולה ביותר בארצות הברית סירבה לבקשת סטודנטים להביא את הנואם הפופולרי למקום. "מגיע לה את כל התגובות השליליות שספגה", אמר נציג אחד מארגוני הסטודנטים

האוניברסיטה הנוצרית הגדולה ביותר בארצות הברית נמצאת תחת ביקורת קשה לאחר שביטלה את נאומו של בן שפירו, פובלציסט יהודי, פרשן פוליטי ונואם, ששימש בעבר כעורך של חדשות ברייטברט. האוניברסיטה תירצה את ביטול השתתפותו ב"אמת תנ"כית", ובשל החשש כי הוא יפלג את "הקהילה הייחודית והמאוחדת" שלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יפלג את הקהילה? בן שפירו (צילום: ויקיפדיה)

גורמים רשמיים באוניברסיטת גראנד קניון מסרו לתלמידים מטעם Young America's Foundation את החלטת ההנהלה בנושא ביום חמישי האחרון. בעקבות ההחלטה, סופגת האוניברסיטה ביקורת רבה על סירובה.

דובר ארגון הסטודנטים, ספנסר בראון, אמר כי "בכך שהאוניברסיטה נגררת אחר המון בלתי-נראה ומתעלמת מהפופולריות של שפירו בקרב הסטודנטים, פשוט מגיע לה את כל התגובות השליליות שהיא ספגה".

הוא הוסיף כי האוניברסיטה "איבדה את הערכים שלה עצמה, והפכה להיות דומה לקמפוסים הליברליים שמהם היא מנסה להיבדל, והיא מקבלת את עמדת השמאל הקיצוני ולפיו נוכחותו של שפירו תפגע בסטודנטים, בקמפוסים או בשיח".

בסוף השבוע פרסמה האוניברסיטה הודעה ולפיה היא הייתה מודעת לכך שההחלטה לא תתקבל בצורה חיובית. "אנחנו יודעים שאם היינו מקבלים החלטה אחרת, היינו עלולים לפגוע בקבוצות אחרות בקהילה", הודיעה האוניברסיטה.

מתוך עשרות בתי הספר והאוניבסיטאות בהן נשא שפירו דברים, רק בקומץ נעשו מחאות, או שהיו אירועים מסוכנים בקמפוסים אולטרה-ליברליים כמו באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי. כאשר נאם שפירו בברקלי, המשטרה עצרה כמה בני אדם בעקבות מחאה שפרצה במקום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE