הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
15 תקיפות אנטישמיות בניו יורק מאז תחילת השנה
בשכונת קראון הייטס לבדה בוצעו 10 תקיפות אלימות של יהודים בלבוש חרדי בחודשיים האחרונים. מומחים לשכונה טוענים כי מדובר בתגובה (כלפי האנשים הלא-נכונים) על תופעת הג'נטריפיקציה

גל התקיפות האלימות נגד יהודים בעיר ניו יורק נמשך, וביום חמישי האחרון נעצרו שלושה גברים צעירים בחשד שתקפו באכזריות יהודי חרדי בן 51 והביאו לאשפוזו. נבאר וולטרס בן ה-18, טשון בניסטר בן ה-20 וג'ושוע פיטרס, אף הוא בן 20, נעצרו והואשמו בפשע שנאה בשל חלקם בתקיפה, שהתרחשה לפנות בוקר יום רביעי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא גנבו דבר. סתם רצו להרביץ ליהודי - שלא אשם במה ש(כנראה) מרגיז אותם (צילום: ארגון שומרים)

 

תיעוד האירוע ממצלמות אבטחה שפורסם בידי סניף שכונת קראון הייטס של ארגון המשמר האזרחי החרדי "השומרים". בסרטון נראים שלושה גברים דוחפים גבר בלבוש חרדי אל הקרקע, ולאחר מכן חובטים בו באכזריות באגרופים ובבעיטות.

הקורבן פונה לבית החולים כשהוא סובל מחתכים בפניו. באותו לילה הותקף צעיר יהודי אחר, מרחק רחובות ספורים בלבד משם. שכונת קראון הייטס ידועה כמעוז של חסידות חב"ד, וביתו של הרבי ממוקם בלב השכונה, בכתובת 770 איסטרן פארקוויי.

מספר התקיפות האנטישמיות בעיר יותר מהוכפל אשתקד ביחס לשנה הקודמת, ובינואר האחרון נרשמו לא פחות מ-15 תקיפות. רבי מוטי זליגסון, חבר בקהילה המקומית, כתב בפייסבוק כי "זה קרה בקראון הייטס, לא בשארלוטסוויל ולא בידי גזענים לבנים. אני מבין שהם לא גנבו דבר, רק הכי את הבחור באכזריות במה שנראה בבירור כמו תקיפה מתוכננת".

 

"זה נראה בבירור כמו תקיפה מתוכננת" (וידאו: ארגון שומרים)

 

יעקב ברמן, חבר אחר בקהילה המקומית ומייסד "ברית העתיד היהודית" (Jewish Future Alliance), צייץ "אנחנו שואלים מה השתבש בקראון הייטס כשיהודים חפים מפשע מוכים ברחובות? האם ישנה אווירה שמעודדת אלימות או אנטישמיות?" שאל ברמן.

ציוצו של ברמן הוסיף: "ושאלה חשובה במידה שווה - איפה ההזדעקות הציבורית? למה זה לא בכותרות הראשיות? זוהי רק האחרונה בזינוק שחל לאחרונה בפשעים נגד יהודים בקהילת קראון הייטס. כעשרה אנשים הותקפו באלימות בשישים הימים האחרונים לבדם".

ממשטרת ניו יורק נמסר שהוגדל מספר הניידות והסיורים הרגליים באזור. הזינוק במספר התקריות האלימות נגד יהודים בקראון הייטס מיוחסת על ידי אנשים הבקיאים במתרחש בשכונה בזעם על תופעת הג'נטריפיקציה (דחיקת התושבים המקוריים בידי אוכלוסייה אמידה יותר הקונה את הבתים במחיר שהוא זול מצד אחד אולם יקר מכדי שהמקומיים יוכלו להתחרות בו מנגד). אולם הזעם הזה מופנה כמובן לכיוון הלא-נכון, שכן האוכלוסייה החסידית בקראון הייטס יושבת בשכונה זה עשרות רבות שנים, ולא ניתן להתייחס אליה כאוכלוסייה המבצעת ג'נטריפיקציה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE