הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלחץ מתחיל בבית עם קמפיין לזמן את דו"חות המס של הנשיא טראמפ
מיליארדר קרן הגידור טום סטייר, שהחליט לפטור את אמריקה מריצה שלו לנשיאות ובמקום זה לשפוך כסף במאמץ להביא להדחת טראמפ, פותח בקמפיין טלוויזיוני בנפת הבית של יו"ר ועדת המיסוי והמימון - שבכוחו לזמן את דו"חות המס של כל אדם באמריקה

לאחר הדיווחים על הלחצים הפנימיים במפלגה הדמוקרטית, בין ה"פרשמנים", המחוקקים הטריים, שאצה דרכם להיכנס חזיתית בנשיא דונלד טראמפ ובממשלו - לבין החברים המתונים והוותיקים ביותר, שמזהירים כי להיטות-יתר "להציק" ו"להתנכל" לנשיא עלולה לפעול כבומרנג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צריך להדיח? טום סטייר (צילום: סטיב פופ, גטי)

 

עוד לא יבשה הדיו האלקטרונית מדיווח זה, וכבר נודע כי ארגון במימון המיליארדר טום סטייר שמטרתו להדיח את הנשיא טראמפ השיקה אתמול (שני) קמפיין טלוויזיוני בשוק הטלוויזיוני הקטן של ספרינגפילד מסצ'וסטס במטרה ללחוץ על הנציג המקומי בבית הנבחרים, יו"ר ועדת מימון ומיסוי (Ways and Means) של בית הנבחרים, ריצ'ארד או'ניל הדמוקרטי, ולכפות עליו לזמן את דו"חות המס של הנשיא.

קמפיין "Need to Impeach של סטייר מוציא כ-109 אלף דולר על קמפיין פרסומות של שבועיים, וסטייר עצמו מתכוון לבקר בספרינגפילד ב-12 בפברואר ולקיים אסיפת ציבור ("טאון הול") כדי לדבר עם התושבים על מאמציו להדיח את טראמפ.

"הגיע הזמן שדונלד טראמפ יישא באחריות למעשיו, ואנחנו יכולים לעזור כאן במסצ'סטס. כל מה שאנחנו צריכים הוא שחבר הקונגרס שלנו, ריצ'ארד ניל, יעמוד לצידנו", נאמר בתשדיר. "ניל יכול לזמן את דו"חות המס של טראמפ ולהצביע בעד פתיחת הליכי הדחה נגד הנשיא הפורע-חוק והמושחת בהיסטוריה האמריקאית".

 

האם זה שמשמאל יזמן את דו"חות המס של זה שמימין? חבר בית הנבחרים ריצ'ארד ניל עם הנשיא (צילום: אווָן ווּצ'י, AP)

 

סטייר וארגונו טוענים כי אין צורך למחוקקים להמתין לדו"ח של התובע המיוחד רוברט מולר בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות 2016, שכן הנשיא טראמפ כבר ביצע קרוב לתריסר עבירות המצדיקות הדחה ללא כל קשר לעניין הרוסי.

חוק עלום מאפשר לראשי ועדות המיסוי של הקונגרס לזמן את דו"חות המס של כל אדם, אולם ניל אמר לאחרונה כי מוטב לקונגרס להימנע מ"להט הרגע" וכי הוא עובד על בקשה לזמן את דו"חות המס של הנשיא באופן "זהיר ושיטתי".

סטייר שקל לרוץ למועמדות הדמוקרטית לנשיאות ב-2020, אבל שלא כמו מייסד סטארבקס הווארד שולץ, הבין כי לציבור כנראה לא יהיה תיאבון רב למתמודד מיליארדר במחזור הבחירות הבא, ובמקום זאת התחייב להשקיע 40 מיליארד דולר בהדחת דונלד טראמפ.

 

המצע שלה, והנכונות שלה להיכנס בנשיא וברפובליקנים, עובדים נהדר בנפה ניו יורקית עם גיוון אתני, ופחות במערס מסצ'וסטס הלבנה והשמרנית. אלכסנדרה אוקסיו-קורטז (צילום: גטי)

 

ארגונו, Need to Impeach, עובד עם חברת נורת'ווינד סטרטג'יס מבוסטון אשר נוסדה בידי דאג רובין, לשעבר ראש הסגל של מושל מסצ'וסטס הקודם דבאל פטריק. רובין שימש גם אסטרטג קמפיין בכיר לפטריק, וורן, וחבר בית הנבחרים ג'ו קנדי השלישי (מהשושלת הידועה, נכדו של בובי קנדי).

הארגון לוחץ על עוד ארבעה יושבי ראש דמוקרטיים של ועדות מפתח בבית הנבחרים - אדם שיף מקליפורניה (מודיעין), מקסין ווטרס מקליפורניה (שירותים פיננסיים), ג'רי נאדלר מניו יורק (משפטים) ואלייג'ה קאמינגס ממרילנד (פיקוח ורפורמות) - לפתוח בהליכי הדחה נגד הנשיא. הארגון קיים ועידת פסגה בוושינגטון בשבוע שעבר ומסר למשרדו של ניל מסמך של "סעיפי הדחה".

ניל בן ה-69 מייצג מחוז דמוקרטי שמרני יחסית במערב מסצ'וסטס. הוא נאלץ להתמודד עם איום פריימריז חזק מהצפוי מצד פרקליטה צעירה ופרוגרסיבית מספרינגפילד בשם טהירה אמטול-וואדוּד, שהתמודדה על מצע של "מדיקייר לכולם", העלאת שכר המינימום הפדרלי והבאת אינטרנט מהיר במחיר נגיש לנפת הבחירה של ניל.

אולם למרות שהמצע שלה היה דומה לזה של המטאור של מחזור הבחירות שחלף, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ושל עיאנה פרסלי שניצחה בנפה אחרת במדינה, אמאטול-וואדוד הובסה קשות, וניל שייט בפריימריז עם קרוב ל-71 אחוז מן הקולות. כל זה אומר שקל ללחוץ עליו בנפת הבית שלו לא יהיה, אבל לגב' אמאטול-וואדוד לא היו התקציבים שעומדים לרשות מיליארדר קרן הגידור סטייר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE