הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דוח חדש: עלות ההתמודדות עם המחסור העתידי ברופאים יעלה לקופת קליפורניה 3 מיליארד דולר
בתוך עשור צפויים תושבי קליפורניה להתמודד עם שירותי בריאות לקויים ביותר, אלא אם המדינה תחליט לאמץ דוח חדש שמפרט את דרכי ההתמודדות עם המשבר. השאלה היא האם התנגדויות הרופאים לא יפריעו למהלך

קליפורניה תאלץ לאפשר לאחיות ברחבי המדינה עצמאות גבוהה יותר, להגדיל את האפשרויות ללמוד רפואה ולהגדיל את תכנית ההכשרה של רופאים כדי להימנע ממשבר צפוי במערכת הבריאות. כך עולה מדו"ח שפורסם ביום שני על ידי הוועדה לעתיד הרפואה בקליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המדינה צפויה לעמוד בפני משבר חמור של רופאים (אילוסטרציה: Shutterstock)

על פי הדוח, על המדינה להשקיע 3 מיליארד דולר בתכנית כדי להבטיח שיש למדינה מספיק רופאים, אחיות, ועובדי טיפולים ביתיים כדי לעמוד בצרכי התושבים. זאת, בזמן שהמושל החדש, גאווין ניוסום, מעוניין להגדיל באופן דרמטי את שירותי הרפואה לבעלי הכנסה נמוכה ולקהילות מהגרים.

הוועדה, שהוקמה על ידי בכירים בתחום הבריאות, החינוך והעסקים, צפויה להגיש את ההצעה לניוסום ולמחוקקים במדינה במהלך השבועות הקרובים.

"בקצרה, אנחנו יודעים שקליפורניה תמצא את עצמה עם פער עצום בכוח העבודה בתחום הבריאות, ואנחנו לא יכולים להתעלם מזה", אמרה אחת מיושבי הראש של הוועדה, נשיאת אוניברסיטת קליפורניה, ג'נט נפוליטנו.

ניוסום הציע להרחיב את תכנית הביטוח הרפואי Medi-Cal לצעירים שנמצאים בארצות הברית באופן לא חוקי, והוא מרחיב את הסובסידיות למשפחות מהמעמד הבינוני שנאבקות במאמצים להשיג ביטוח רפואי.

 

הרופאים מתנגדים להרחבת הסמכויות של האחיות (אילוסטרציה: Shutterstock)

ההרחבה הזו באה בזמן שהמדינה צפויה לעמוד במחסור אדיר בכוח אדם בעשור הקרוב, עם צורך בהוספה של 4,100 רופאים נוספים ועוד 600 אלף עובדי רפואה ביתית כדי לעמוד בדרישות. כך הודיעה הוועדה. בזמן הזה, יותר משליש מהרופאים והאחיות יגיעו לגיל פרישה.

על פי הדוח, עלויות ההתמודדות עם המחסור הצפוי יגיעו לשלושה מיליארד דולר. הוועדה מאמינה שניתן למצוא את התקציב הזה ממגוון מקורות, ובהם המדינה, מערכת הבריאות, קבוצות בריאות עסקיות והתעשייה הפרטית.

ההצעה הכי שנויה במחלוקת של הוועדה היא ההמלצה לאפשר לאחיות לעבוד בנפרד מרופאים. קליפורניה היא אחת מ-28 המדינות שדורשות כי אחות תעבוד רק תחת פיקוח של רופא. איגוד הרופאים של קליפורניה נלחם בעבר על חקיקה שנועדה להרחיב את אחריות האחיות. עם פרסום הדוח הביע האיגוד דאגה בנוגע להצעה הזאת.

"אנחנו ממשיכים להתנגד למאמצים להוריד את רמת הטיפול כדי להרחיב את הגישה אליו", אמר יאנוש נורמן, סמנכ"ל בכיר ליחסי ממשל באיגוד הרופאים. "לאחיות, שממלאות תפקיד חשוב במערכת הבריאות, אין את רמת ההכשרה והמומחיות, ועלינו להיזהר מיצירת מערכת שבה רק חולים עשירים זכאים לראות רופאים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE