הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ קרא להפסיק את החקירות - וקיבל את התשובה כמעט מיד
בנאום מצב האומה שלשום קרא טראמפ להפסיק עם החקירות והרדיפות אחריו. כעבור יממה הבהיר לו יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף מקליפורניה, שזה לא הולך לעבוד כך

יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף (דמוקרטי מקליפורניה) הכריז אתמול (רביעי) על חקירה נרחבת שהוועדה שבראשותו תפתח בה "מעבר לרוסיה", באשר לשאלה אם האינטרסים הכלכליים של הנשיא דונלד טראמפ הם שמכתיבים את מעשיו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא רק רוסיה. אדם שיף (צילום: CNN)

 

שיף אמר כי החקירה "תאפשר לנו לחקור על האשמה אמינה לפיה אינטרס כלכלי או אחר מכתיב את קבלת ההחלטות של הנשיא או כל אדם אחר בממשל. זה נוגע לכל האשמה אמינה בנוגע ללחץ שמופעל מצד הרוסים, הסעודים או כל אדם אחר", אמר שיף לכתבים בתום ישיבתה הראשונה של הוועדה במושב הקונגרס הנוכחי.

שיף אמר כי החקירה תכלול בדיקה מתמשכת של פעולותיה של רוסיה במהלך בחירות 2016, כמו גם בדיקת השאלה "האם גורם זר כלשהו ביקש להשחית או להפעיל מינוף, כלכלי או אחר, על דונלד טראמפ, משפחתו, עסקיו ושותפיו".

שיף אמר כי החקירות, שעשויות לערב ועדות קונגרס נוספות, יבדקו גם "האם טראמפ או מקורביו ביקשו להשפיע על מדיניות הממשל האמריקאי בשירות אינטרסים זרים וכן כל שיבוש הליכים אפשרי בחקירות השונות. היתה זו ההצצה המפורטת ביותר לאופן בו יחקרו הדמוקרטים את הנשיא גם אחרי שתסתיים חקיתו של התובע המיוחד רוברט מולר.

 

"הוא חובבן פוליטי שמנסה לעשות לעצמו שם" (צילום: ברנדן סמיאלובסקי, AFP)

 

טראמפ, שקרא בנאום מצב האומה שלו שלשום לדמוקרטים להפסיק עם הרדיפות והחקירות נגדו, הגיב אתמול במתקפה על שיף ואמר כי למחוקק מקליפורניה "אין שום בסיס לעשות את זה". עוד אמר טראמפ, בשיחה עם כתבים לרגל ההכרז על מועמדו לתפקיד נשיא הבנק העולמי, ששיף הוא "חובבן פוליטי שמנסה לעשות לעצמו שם. קוראים לזה הטרדה נשיאותית וזה מצער". למקרה שתהיתם, אין מונח כזה "הטרדה נשיאותית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE