הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: קיצוץ בתקציב העירייה בשל קשיים פיננסיים
ראש העירייה קורא לקיצוץ בתקציב בשל קשיים שנבעו משוק מניות תזזיתי, מעלייה בשכר העובדים ובשל השבתת הממשל. דה-בלאזיו צופה קשיים, אך שומר על אופטימיות

ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאזיו הציע להעלות את תקציב העיר בשלושה מיליארד דולר אתמול (חמישי), תוך שהוא מזהיר כי תקופה קשה תקציבית עשויה להוביל לקיצוץ בתכניות העירייה בשנה הקרובה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הודיע על קיצוץ בתקציב ועל נגיסה נוספת בתקציב השנה הבאה. ביל דה-בלאזיו (צילום: Shutterstock)

בפעם הראשונה מאז שנכנס לתפקיד לפני חמש שנים, ראש העירייה הורה לסוכנויות העירוניות לערוך תכניות לחיסכון כולל של 750 מיליון דולר. זאת, תוך שהוא שיחרר 92.2 מיליארד דולר מהתקציב השנתי של 2020, שמתחיל ב-1 ביולי.

עד כה תכננה העירייה לנגוס קצת פחות בתקציב השנה הבאה ולהוציא רק 89.2 מיליארד דולר ממנו לטובת הוצאות השנה הנוכחית.

דה בלאזיו ייחס את הקשיים התקציביים לשוק מניות לא יציב, לקיצוצים בתקציב של אלבני ולאפשרות להשבתה נוספת של הממשל. "ייתכן ונהיה חייבים לצמצם כמה מההשקעות שלנו, או למעשה לקצץ בכמה תכניות עירוניות", אמר ראש העירייה. "אנחנו עומדים בפני כמה החלטות קשות - לא משנה מה יקרה".

החריגה בהוצאות השנה הפיסקאלית מחולקות בין מיליארד דולר להתייקרות כוח העבודה, 632 מיליון על הוצאות נוספות בתחום החינוך, ועוד 325 מיליון בשל חובות. ההכנסות ממס ההכנסה המקומי צפויות להיות נמוכות בקרוב למיליארד דולר מאשר בשנה שעברה. עם זאת, מדובר בסכום גבוה בכ-300 מיליון דולר מהתחזיות.

 

ראש העירייה מנסה לשמור על אופטימיות. ניו יורק (צילום: Shutterstock)

דה-בלאזיו הזהיר עוד כי אלבני עשויה להוסיף לקשיים, בגלל שהמושל אנדרו קואומו הציע תקציב שנתי שכולל קיצוץ בגובה של 600 מיליון שעשוי לפגוע בתקציב העירייה. כדי להתמודד עם הקשיים הכלכליים, דה-בלאזיו הרחיב את מדיניות אי-קבלת העובדים החדשים לסוכנויות העירוניות, וקרא לרשויות לחסוך.

"אם מדובר בתחילתו של אתגר מיוחד, אנחנו פועלים במהירות עכשיו. אנחנו רואים את הקרחון באופק וכעת זה הזמן לעשות את השינויים", אמר דה-בלאזיו. "אני בטוח שאם נאלץ לעשות שינויים - נצליח לעשות אותם".

עם זאת, נתוני העירייה מראים כי למרות הקפאת גיוס העובדים החדשים שנכנס לתוקף באפריל 2017, כוח העובדים המשיך לעלות, ונוספו עוד אלף עובדים במשרה מלאה בתקופה שבין ינואר לנובמבר 2018.

כשדה-בלאזיו נכנס לתפקידו, בשנת 2014, עמד תקציב העירייה על 75 מיליארד דולר. מאז, הוסיף ראש העירייה כ-23 אחוזים לתקציב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE