הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וויטאקר: אין תכנית להסתיר את הדו"ח של מולר מהקונגרס
התובע הכללי בפועל העיד בשימוע פיקוח של ועדת המשפט בקונגרס והתמודד בכבוד עם עוינות הדמוקרטים רגע לפני פרידתו מהתפקיד. לדבריו ה-FBI יתדרך את הועדה בסיבות מעצרו של רוג'ר סטון ונסיבותיו החריגות

הבולשת הפדרלית (FBI) תתדרך את ועדת המשפט של הקונגרס בסיבות שהובילו למעצרו של רוג'ר סטון, היועץ הוותיק למפלגה הרפובליקנית ומקורבו של הנשיא דונלד טראמפ, כך מסר היום (שישי) התובע הכללי בפועל מאט וויטאקר. עם זאת, העדות תמסר בדלתיים סגורות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיים קשים מהדמוקרטים. מאט וויטאקר (צילום: Getty)

לדברי וויטאקר, שהגיע להעיד במהלך דיון פיקוח של הועדה: "איני יכול לספק פרטים בשימוע הגלוי הזה מבלי לחשוף אילו גורמים ה-FBI מביאה בחשבון בקבלה את ההחלטות, וברור שהמידע הזה עלול להוות סכנה לסוכנים אחרים שמבצעים מבצעים אחרים". וויטאקר התתיחס לנסיבות מעצרו של סטון, שסוכני הבולשת פשטו על ביתו עם שחר, מלווים בלוחמי יחידות מיוחדות חמושים בכבדות – ובצוות צילום – אף שסטון לא חשוד בעבירות אלימות ולא היה חשש ממשי כי יסכן את הסוכנים.

הופעתו של וויטאקר בפני ועדת המשפט של הקונגרס מתקיימת בסופו של שבוע רווי מאבקי כוח בינו ובין יושב ראש הועדה, ג'רי נדלר מניו יורק, על רקע הערכות הדמוקרטים כי וויטאקר יסרב לענות לשאלות הנוגעות לצוות החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר. אף שוויטאקר הופיע לבסוף לאחר שנדלר הסכים שלא להוציא לו צו זימון מיוחד שימנע ממנו לסרב לענות על שאלות הועדה, הדמוקרטים לא עשו לו חיים קלים.

 

"החקירה אינה ציד מכשפות". האקים ג'פריס (צילום: NNPA)

האקים ג'פריס מניו יורק פתח את דבריו במתקפה אישית על וויטאקר: "מי אתה? מאיפה באת? ואיך לעזאזל הגעת לעמוד בראש משרד המשפטים?" מוקדם יותר היום כינה ג'פריס את התובע הכללי בפועל "ילד רע" בראיון לרשת CNN. בשימוע היום הזהיר ג'פריס את וויטאקר שלא לגעת בחקירה של מולר בשבוע האחרון שלו בתפקיד: "בוא נהיה ברורים. החקירה על המתקפה הרוסית על הדמוקרטיה היא לא ציד מכשפות, היא לא משלחת חיפוש, היא לא הונאה, היא לא לינץ', היא חובה לבטחון הלאומי. העובדה שאנשים אומרים אחרת מסייעת לאויב".

להגנתו של וויטאקר התייצבה דבי לסקו, רפובליקנית מאריזונה, שהביעה את אכזבתה מהדיון בועדה: "אני מאוד מאוכזבת מהשימוע הזה. רצתי לקונגרס כדי להזיז דברים, ובהתחלה של זה נאמר לנו שזה דיון בנוגע לפיקוח על משרד המשפטים ושאלות לגיטימיות נוספות, אבל זה רק רצח אופי והטרדה של העד שלנו, וזה מאוד מאכזב".

 

מאוכזבת. דבי לסקו מאריזונה (צילום מתוך פייסבוק)

בהמשך דבריו אמר וויטאקר כי טרם קרא את הדו"ח של מולר וכי אין תכנית במשרד המשפטים שלא להציג את הדוח לקונגרס, צעד ממנו חוששים הדמוקרטים ושעומד במוקד התנגדותם למינויו של וויליאם בר לתפקיד התובע הכללי. עוד אמר וויטאקר כי אל היה מעורב בשיחות על מתן חנינות כלשהו, כולל למקורבי הנשא לשעבר פול מנאפורט ומייקל כהן, שהורשעו במסגרת חקירתו של מולר וירצו עונשי מאסר על עבירות שביצעו במהלך קמפיין 2016.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE