הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות ההצלחה המוכחת בזמן "סנדי", ניו ג'רזי עשויה להפסיק את הקמת דיונות החול לאורך קו החוף
שתי פסיקות שקבעו כי תושבי קו החוף של ניו ג'רזי יפוצו בכמה מאות אלפי דולרים עלולות לגרום למדינה לסגת מהקמת דיונות חול למיגונו, זאת על אף שבזמן "סנדי" - שנזקיה בניו ג'רזי מוערכים ב-30 מיליארד דולר - אזורים ממוגנים נפגעו פחות באופן ניכר

פריקט מיגון קו החוף של ניו ג'רזי נמצא בסכנה בגלל הפיצויים הגבוהים שהמדינה עלולה להידרש לשלם לתושבים שיינזקו ממנו, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתים על חוף פוינט פלזנט בניו ג'רזי. בעלי שני בתים באזור פוצו בעקבות שימוש בחול מחוץ לביתם לטובת הקמת מיגון (צילום: AP)

לאחר פגיעת הסופה ההרסנית "סנדי" באוקטובר 2012 הודיע המושל דאז כריס כריסטי שהמדינה תקים דיונות חול לאורך כל קו החוף, מאחר שבאופן מובהק אזורים בעלי דיונות נפגעו פחות מהסופה מאשר אזורים ללא דיונות. על אף התנגדויות ועתירות תושבים בניסיונות לעצור את המיזם, בטענה לנזק לנכסיהם עקב אובדן החול בשטחם והנוף מבתיהם, המדינה המשיכה והתקדמה עם הפרויקט.

אולם שתי פסיקות שניתנו לאחרונה בתביעות של תושבי קו החוף, המחייבות את המדינה בפיצויים של מאות אלפי דולרים, עלולות להפוך את פרויקט המיגון ליקר מדי עבור ניו ג'רזי. האחרונה בהן, מיום חמישי האחרון, זיכתה זוג בפיצויים של 330 אלף דולר בגין אובדן נכס על קו החוף. בהקשר זה יש לזכור כי נזקי הסופה סנדי בניו ג'רזי לבדה נאמדים בשלושים מיליארד דולר.

ג'ף טיטל, העומד בראש "ניו ג'רזי סיירה קלאב", ארגון סביבתי שיחד עם ארגונים נוספים תמך בנחרצות בפרויקט הדיונות, אמר בהתייחס לאפשרות שהמדינה תיסוג מהפרויקט: "זה מאוד מדאיג. אנחנו כמשלמי מסים משלמים מיליוני דולרים כדי לשקם את החופים ולבנות דיונות להגנה על חיים ורכוש, ועכשיו עלינו לשלם לתושבים עבור הפריווילגיה הזו. אני כמעט מרגיש שאנחנו צריכים לקחת את החול ולתת להם להסחף בסופה הבאה. אם הדיונות האלה לא היו שם והבתים שלהם היו נהרסים, הם היו הראשונים לרוץ לסוכנות מצבי החירום בשביל חילוץ".

 

המראות האלה יחזרו? ניו ג'רזי לאחר פגיעת הסופה "סנדי", אוקטובר 2012 (צילום: The star-Ledger)

טיטל הוסיף כי הוא חושש שהמדינה והממשל הפדרלי ייאלצו לסגת מבניית הדיונות בגלל שטף של פסיקות דומות, שכן יש עדיין מספר רב של תביעות שממתינות להחלטה. דובר מטעם התובע הכללי של ניו ג'רזי סירב להגיב לשאלה האם בכוונת המדינה לערער על ההחלטות האחרונות שקובעות פיצויים לתושבי החוף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE