הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח חדש מבקר את המריבות בין סוכנויות הכיבוי השונות בתאונה כמעט-קטלנית בדליקת מנדוסינו
גם לבעיות בציוד התקשורת היה חלק, אבל את מרבית האשם בתקרית שבה כמעט נספו חצי תריסר לוחמי אש בשמורת סנואו מאונטיים באוגוסט אשתקד תולה הדו"ח במריבות בין בכירים והחלטה מפוקפקת להקים שני צוותי ניהול אירוע

מריבות בין בכירי כבאות מסוכנויות שונות, במהלך דליקת הבר הגדולה ביותר בהיסטוריה המודרנית של קליפורניה, יצרו אווירה מתוחה שחלחלה אל דרגי השטח וייתכן כי אף העמידה את חייהם של לוחמי אש בסכנה. כך עולה מדו"ח שפורסם אתמול (שישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בעוד גיצים ואפר אופפים את צוותו חשב המפקד, "ככה זה נגמר. אנחנו הולכים להתאדות" (צילום: מרקוס יאם, לוס אנג'לס טיימס)

 

הדו"ח, שחובר בידי חברים בשירות היערות הפדרלי, קלפייר ומחלקת הכבאות של לוס אנג'לס מתרכז באירוע ב-19 באוגוסט שבו קבוצת לוחמי אש מלוס אנג'לס וממחלקת היערנות והגנת האש של קליפורניה כמעט נהרגו כשמצאו עצמם מוקפים בלהבות בדליקה המורכבת של מנדוסינו, בה נשרפו למעלה מ-459 אלף אייקרים ו-280 מבנים.

לוחמי האש פעלו באותו יום מצפון לאזור סנו מאונטיין, בניסיון ליצור קו אש שימנע מדליקת מנדוסינו מלפרוץ דרך אותו חלק של היער ולתוך ערוץ נחל בטרם יגיע לבתי מגורים. מספר לוחמי-אש הביעו בזמן אמת דאגה מכך שלא היתה תוכנית נראית לעין לבניית קו האש. חזית הלהבה הלכה והתקרבה, ורוב לוחמי האש שהוקצו למשימה לא היו בטוחים מה הם אמורים לעשות.

על פי הדו"ח, כבאי המחלקה העירונית שמעו שצוות שסירב למשימה שהוטלה עליו נענש בתפקידי איסוף אשפה וכיוצא בזה. כתוצאה, הם המשיכו קדימה למרות החששות הגוברים. שינוי בכיוון הרוח גרם ללהבות להקיף את לוחמי האש, וכפה עליהם להימלט על נפשותיהם דרך היער.

 

בסוף הצוות יצא מזה, אבל אחד מלוחמי האש נזקק לחילוץ מוטס ליחידת כוויות (צילום: סן פרנסיסקו גייט)

 

אור היום חמק אל תוך החושך בזמן שגיצים ואפר אפפו את הצוות. בעודו סורק את השטח בחיפוש נואש אחר נתיב מילוט, מפקד צוות המשימה חשב לעצמו: "ככה זה נגמר. אנחנו הולכים להתאדות". בסופו של דבר הצוות ניצל. אחד נכווה קשות והוטס למרכז כוויות, אחר פרק כתף, וארבעה נוספים ספגו כוויות בדרגה נמוכה יותר בראש ובצוואר.

מן הדו"ח עולה כי מתחים בין מנהיגי, בנוסף לבעיות תקשורת ניכרות - כולל "אזורי קליטה מתים" שם לא התאפשרה תקשורת אלחוטית כלל - תרמו לתוהו ששרר ב-19 באוגוסט. המתחים הוחמרו על ידי החלטה חריגה, שהתקבלה בשל גודלה העצום של הדליקה, להקים שני צוותי ניהול אירוע. הדבר גרם לכפל תפקידים ולחוסר ודאות באשר למי ממונה ולמי יש לציית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE