הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארצות הברית וקוריאה הדרומית חתמו על הסכם חדש שמגביר את התמיכה של סיאול בנוכחות הצבאית בשטחה
ההסכם עדיין ממתין לאישור הפרלמנט בסיאול, אך גורמים מקומיים כבר רוצים שהוא יימשך מעבר לתוקף שלו. "מדובר בתהליך ארוך, אך בסופו של דבר גם מאוד מוצלח", אמרה שרת החוץ של קוריאה הדרומית.

ארצות הברית וקוריאה הדרומית חתמו היום (ראשון) על הסכם שנועד להגביר את התרומה של המדינה האסייתית להימצאות כוחות הצבא האמריקניים בשטחה. זאת, לאחר שההסכם הקודם בוטל עם דרישתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ כי סיאול תשלם יותר עבור הסיוע הצבאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חייל אמריקני על רקע דגל קוריאה הדרומית. המדינה האסייתית תשלם יותר (צילום: Shutterstock)

כ-28,500 חיילים אמריקניים מוצבים בקוריאה הדרומית, שם ארצות הברית שומרת על נוכחות צבאית מאז מלחמת קוריאה שנערכה בשנים 1950-1953.

העסקה החדשה עדיין לא אושררה על ידי הפרלמנט בסיאול, אך אם יאושר, או צפוי להעלות את התמיכה של קוריאה הצפונית בחיילים האמריקניים לרמה של 890 מיליון דולר, לעומת כ-800 מיליון דולר בלבד בשנה שעברה.

שלא כמו הסכמי עבר, שנמשכים חמש שנים, ההסכם הזה נחתם לשנה אחת בלבד. דבר זה עלול לגרום לשני הצדדים להיפגש שוב לשולחן המשא ומתן בתוך כמה חודשים.

"מדובר בתהליך ארוך, אך בסופו של דבר גם מאוד מוצלח", אמרה שרת החוץ של קוריאה הצפונית קאנג קיונג-ווה. למרות שהיא מודעת לביקורת על ההסכם מבית, ובצורך של הפרלמנט לאשר אותו, קיונג-ווה הוסיפה כי התגובות להסכם היו "חיוביות עד כה".

 

דרש וקיבל. הנשיא האמריקני דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

היועץ האמריקני הבכיר למשא ומתן ולהסכמים ביטחוניים, טימותי בטס, פגש את קיונג-ווה לפני החתימה על ההסכם בשם ארצות הברית, ואמר לה כי הכסף מייצג חלק קטן אך חשוב בתמיכה של קוריאה הדרומית לשותפות. "ממשלת ארצות הברית מבינה שקוריאה הדרומית עושה רבות למען השותפות שלנו ולמען השלום והיציבות של האזור", אמר.

שתי בעלות הברית נאבקו כדי להגיע לפריצת דרך לאחר עשרה סיבובים של משא ומתן שנערכו מאז חודש מרץ, כשברקע, הקריאות של טראמפ להעלות באופן חד את התמיכה הכלכלית של סיאול לשותפות ביניהן.

גורמים בקוריאה הצפונית אמרו כי הם ניסו להגביל את הנטל העודף לטריליון וון, והם מקווים כי ההסכם יימשך לפחות שלוש שנים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE