הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדמוקרטים החלו לקדם חוקי נשק הדוקים יותר ברחבי המדינה
מעודדים מהניצחון האלקטורלי בבחירות בשנה שעברה, המחנה הדמוקרטי מנסה לקיים את ההבטחות שלו. עם זאת, ברמה הארצית ייתכן שהסנאט הרפבוליקני יפגע בניסיונות. האם יהיה סוף למעשי הטבח הנוראיים?

מחוקקים מהמפלגה הדמוקרטית פועלים כדי לחוקק חוקי נשק הדוקים יותר במדינות השונות ברחבי ארצות הברית, תוך שהם נהנים מהניצחונות האלקטורליים בשנה שעברה ובביטחון כי אחרי הטבח בבית הספר בפארקלנד, פלורידה - רוב הציבור עמם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאמינים שהציבור בעד מדיניות נשק נוקשה, בעיקר אחרי הטבח בתיכון מרג'ורי סטונמן

הניצחונות בשנה שעברה העניקו לדמוקרטים את השליטה על מועצות של מדינות שונות ועל ועדות החוקה של כמה מדינות אחרות ובהן ניו מקסיקו, ניו יורק, קולורדו, מיין ונבדה. כעת, המחוקקים הדמוקרטים מנצלים את כוחם החדש כדי לנסח חוקי נשק חדשים.

סקרים שונים מראים כי הציבור האמריקני רוצה חוקי נשק קשים יותר לאחר עשורים ארוכים של מעשי טבח המוני, כולל הטבח הקשה בתיכון מרג'ורי סטונמן דגלאס בפלורידה, בו נרצחו 17 תלמידים ואנשי צוות. עם זאת, בפני המחוקקים היה מחסום קשה בדמות איגוד הנשק האמריקני, ה-NRA, ורבים מהם ידעו שתמיכה בהצעת חוק כזאת עלולה לפגוע בהם פוליטית.

לשמחתם של תומכי חוקי הנשק, גם המגמה הזאת השתנתה בשנה שעברה, לאחר שדמוקרטים רבים הציבו את שינוי מדיניות הנשק בראש סדר העדיפויות שלהם במצע לקראת הבחירות.

 

ייתכן שהרוב הרפובליקני בסנאט יכשיל את ניסיונות השינוי של הדמוקרטים. אילוסטרציה

ברמה הפדרלית, הדמוקרטים זכו ברוב בקונגרס לאחר שמונה שנים בהם היה הרוב רפובליקני. כמעט שמונים אחוזים מ-62 חברי הקונגרס החדשים שנבחרו בנובמבר כללו את עניין הנשק בקמפיין שלהם. זה הרבה יותר מהמועמדים שעשו זאת בשנת 2016.

חברי הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית הציגו הצעת חוק שדורשת בדיקת רקע פלילי במכירות נשק, כדי לסגור חור בחוק הפדרלי. עם זאת, הרפובליקנים, שלרוב מתנגדים לחוקי נשק הדוקים, עדיין שולטים בסנאט, ועשויים לפגוע בהצעות החוק.

הסנטור הרפובליקני פט טומי אמר כי הקונגרס יכול להפעיל לחץ על הסנאט כדי שישקול לתמוך בהצעת חוק דו מפלגתית אותה פרסם לאחר הטבח בבית ספר בניוטון, קונטיקט בשנת 2012, ובו נהרגו עשרים תלמידים. "ישנה אפשרות שנגיע ל-60 רפובליקנים שיחתמו על זה, אבל זה עדיין פתוח", הוסיף.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE