הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא: הדמוקרטים רוצים בחידוש ההשבתה; הדמוקרטים: הוא רוצה לגרש ולעצור מהגרים ללא רסן
המו"מ על עסקת מימון לאבטחת גבולות, שתמנע את חידוש השבתת הממשל החלקית ב-15 בפברואר, נתקע. הרפובליקנים רוצים יותר כסף למכשולים פיזיים. הדמוקרטים רוצים בתמורה "תקרה" על מעצרי מהגרים בפנים הארץ

היום כאמור הפך מצב הרוח בגבעת הקפיטול פסימי בהרבה. בראיון לרשת פוקס אמר הסנאטור ריצ'ארד שלבי (רפובליקני מאלבמה), אחד מדמויות המפתח במגעים, כי המו"מ "תקוע". לדבריו, "אנחנו מקווים שנוכל להגיע לשם" אך הוא אינו אופטימי שייחתם הסכם עד מחר - המועד האחרון, בערך, בו עדיין יספיק הקונגרס להעביר עסקה שתושג לפני שיפקע הסכם המימון הזמני של הממשל ב-15 בפברואר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוד פעם? זה הולך ומתקרב, עם כל כאבי הראש הנלווים

 

כזכור, ב-25 בחודש שעבר הסתיימה השבתת הממשל החלקית הארוכה בהיסטוריה, שנמשכה 35 ימים, לאחר שהנשיא טראמפ הסכים לחתום על חוק מימון זמני לשלושה שבועות מבלי לקבל מימון לחומה שלו בגבול מקסיקו. באותו זמן אמר הנשיא כי חברי הקונגרס ידונו במימון מלא לענייני אבטחת גבול, ושמר לעצמו את האפשרות להכריז על מצב חירום לאומי ובכך להשיג מימון לחומה תוך עקיפת הרשות המחוקקת.

היום בבוקר נפגשו הדמוקרטים ודנו בחבילת הצעות חוק שימשיכו את מימון המשרד לביטחון המולדת עד ספטמבר ועוד שש הצעות חוק למימון למשרדים אחרים עד סוף השנה. לדברי מקורות דמוקרטיים השיחות "נתקעו" אתמול לאחר שהרפובליקנים בסנאט דחו את עמדתם בנוגע להגבלה על כמות העצורים שתוכל הסוכנות לאכיפת חוקי הגירה ומכס (ICE) להחזיק בפנים הארץ (בניגוד למתקנים הממוקמים על הגבול.

 

מקווה... אך לא אופטימי. הסנאטור ריצ'ארד שלבי (רפובליקני מאלבמה; צילום: AL.com)

 

הדמוקרטים מבקשים למנוע העברה סיטונית של מהגרים, במיוחד קטינים, למתקנים הרחק מן הגבול המשמשים כתחנת מעבר בדרך לאימוצים מפוקפקים ללא ידיעת בני משפחותיהם או הסכמתם). המקור הדמוקרטי ששוחח עם CNN אמר שישנה התקדמות הן בנושא המכשולים הפיזיים בגבול והן בנושא מיטות מעצר, אולם הדמוקרטים לא יכולים לתת יותר ממה שנוח להם בשביל מכשולים, מבלי לקבל ויתורים הולמים בתמורה בסוגיית מספר העצורים.

הרפובליקנים דוחים מעיקרו את הרעיון של הגבלה על מספר העצורים, מפני שלדבריהם "תקרה" שכזו תכפה על אנשי ICE "החלטות בלתי אפשריות" אלו מהגרים להחזיק במעצר - ובנוסף להתנגדות העקרונית, טוענים כי התקרה המוצעת על ידי הצד הכחול נמוכה מדי.

 

הדמוקרטים טוענים שהם מנסים לצמצם תופעות מסוג זה (צילום: CNN)

 

הדמוקרטים מנגד אומרים שזו בדיוק המטרה - לוודא שרק מי שבאמת מהווים סכנה לציבור תישלל חירותם, והשאר יוכלו לחיות בכבוד אנושי בזמן שבקשתם להגירה מתבררת. בהודעה מטעם הדמוקרטים בבית הנבחרים נאמר כי הבית הלבן מנהל "מדיניות גירושים ומעצרים חסרת רסן" וכי הצד הרפובליקני משקר באמרו שהתקרה המוצעת תכפה את שחרורם לרחובות של בעלי עבר פלילי אלים.

היושב בבית הלבן נאחז בסוגייה ותקף את הדמוקרטים, שלדבריו מבקשים להסיט את הדיון מ"המספרים הנפלאים של הכלכלה, הבלגאן בווירג'יניה ונאום מצב האומה". טראמפ הוסיף בשורת ציוצים בנושא כי לדעתו לחברי צוות המו"מ הדמוקרטי אין למעשה סמכות אמיתית להגיע להסכם וכי הדמוקרטים מעוניינים בהשבתה. ראש סגל הבית הלבן הזמני, מיק מולבייני, אמר כי חידוש ההשבתה "עדיין נמצא על השולחן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE