הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך הפך ה"אובר של השמיים" מעסק של יותר ממיליארד דולר לפושט רגל בתוך 6 שנים
חברת JetSmarter, שזכתה לגב של ג'יי זי ושל בית המלוכה הסעודי, מנסה למכור את עצמה לפני שתיאלץ לגשת לפשיטת רגל תמורת 20 מיליון דולר בלבד. בשנת 2016 היא הייתה שווה יותר ממיליארד דולר, אך היא לא מפסיקה להפסיד

חברת JetSmarter, שהפעילה את האפליקציה להזמנת טיסות פרטיות, ונתמכה על ידי ג'יי זי ומשפחת המלוכה הסעודית, ניצלה מהתרסקות. כך על פי מקורות יודעי דבר. עם הערכת שווי של 1.6 מיליארד דולר לפני שנתיים, ה"אובר של השמיים", נמצא בעיצומן של "שיחות הצלה" שעשויות להסתיים במכירתה תמורת עשרים מיליון דולר. כך סיפרו שני מקורות בתעשייה לניו יורק פוסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

השניים אמרו עוד כי הקונה האפשרי הוא Vista Global, אך במידה והשיחות בין שני הצדדים לא יבשילו, והחברה לא תצליח להשיג את המימון הדרוש לה, היא תיאלץ לפתוח בפשיטת רגל. "בתעשייה יש כבר מי שקורא לחברה 'פסטיבל פייר של התעופה", אמר אחד המקורות לניו יורק פוסט.

קשה לדמיין נפילה קשה יותר לחברת שירותי התעופה הפרטיים שנוסדה לפני שש שנים, שהוכתרה בשנת 2016 לחברת "חד-קרן" לאחר סבב גיוס השקעות מוצלח שלישי במספר. משמעות הדבר היא שהחברה עברה את שווי מיליארד דולר - מספיק כסף כדי לאפשר לסרגיי פטרוסוב, מייסד החברה בן ה-30, שנולד ברוסיה וגדל בפלורידה, להפוך לכוכב העולה המהיר ביותר בתעשיית שיתוף הטיסות.

עם זאת, מאז אותם ימים לפני כשלוש שנים, המודל העסקי של פטרוסוב לא הגיע לשום הישגים פרט לשריפת מאגרי התקציב העצומים שלו. בדיווח של רשת CNBC בחודש שעבר, חישבו אנשי הרשת את המודל הכלכלי של החברה, והגיעו למסקנה מתבקשת.

ל לקוח של החברה משלם 50 אלף דולר בשנה עבור שירותי "טוס כפי יכולתך". זה אולי נשמע סכום גבוה, אך שעת טיסה ממוצעת של מטוס מנהלים עולה בדרך כלל 6,000 דולר, כך שטיסה לכיוון אחד מניו יורק ללוס אנג'לס תעלה יותר מ-30 אלף דולר.

על פי הנתונים האלה, לקוחות החברה יכולים לכסות את עלויות השירות בלי לסיים אפילו טיול מחוף לחוף לשני הכיוונים. מנגד, המספרים האלה מלמדים שלקוחות החברה עלולים להוריד אותה אל הקווים האדומים במהירות. בדיווח פורסם עוד כי 10,000 לקוחות החברה גורמים לה להפסדים של 5 מיליון דולר בכל חודש מזה שנתיים.

בניסיון למצוא מקורות מימון חדשים, חברת התעופה פנתה לקרן ההון הפרטית Clearlake Capital בשנת 2017. על פי ההערכות, הקרן השקיעה 75 מיליון דולר עבור שליש מהחברה.

למרות זאת, החברה המשיכה להפסיד כספים, עד שבחודש יוני האחרון נאלצה לשנות את התנאים שלה ללקוחות. השינוי גרר סדרה של תביעות נגד החברה. האחרונה שבהן הוגשה בפנסילבניה על ידי פלורנס זבוקריצקי בטענה כי החברה הפרה את החוזה על ידי הרעת התנאים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE