הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזון מטוגן זה מסוכן: בייחוד עבור נשים מעל גיל 50
נשים, שאכלו דגים מטוגנים או עוף מטוגן פעם בשבוע או יותר, היו בסיכון גבוה יותר למוות ממחלות לב וכלי דם

אכילה של מזון מטוגן עלולה להגביר את הסיכון מחלות לב ומוות בקרב נשים מעל גיל 50. כך עולה ממחקר חדש, במסגרתו החוקרים השתמשו בנתונים על בריאות ועל תזונה של 106,966 נשים לאחר גיל המעבר. הנשים נרשמו למחקר הרפואי בין שנת 1993 לשנת 1998. החוקרים עקבו אחר מצבן הבריאותי של השנים עד לתחילת שנת 2017.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




החוקרים מצאו, כי בהשוואה לנשים שלא אכלו דג או עוף מטוגן, אלה שאכלו את המאכלים האלה אחת לשבוע או יותר היו בסיכון גבוה ב-12 אחוז למוות בטרם עת מסיבה כלשהי. כמו כן, הנשים שאכלו את המאכלים האלה היו בסיכון גבוה ב-11 אחוז למוות ממחלות לב וכלי דם.

נשים שאכלו דגים מטוגנים לעתים קרובות היו בסיכון גבוה ב-7 אחוזים למוות ובסיכון גבוה ב-12 אחוז למות מבעיה קרדיו-וסקולרית, בהשוואה לנשים שלא אכלו דג או עוף מטוגן. התוצאות האמורות התקבלו לאחר שקלול של משתנים משפיעים, כגון גיל, גזע, חינוך, דיאטה, מצב בריאותי והתנהגות.



לדברי החוקרים, אוכל מטוגן הוא רק מרכיב אחד בדיאטה כוללת. אך כנראה שהפחתה בגודל מנות של מזון מטוגן ובתדירות אכילתן היא רעיון טוב. ההשלכות על בריאות הציבור יכולות להיות משמעותיות. על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, מדי יום יותר משליש מהמבוגרים בארצות הברית בוחרים במסעדות מזון מהיר, בהן מגישים עוף מטוגן ודגים מטוגנים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE