הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בוטלה התוכנית להקמת קו רכבת מהיר בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו
בשל העלות הגבוהה (כ-65 מיליארד דולר), המשל ניוסאם החליט לצמצם את היקף הפרויקט, שיתרכז כעת בחיבור ערים באזור ה"סנטרל וואלי" של המדינה. עם זאת, הוא לא שלל את האפשרות שהפרויקט יושלם בעתיד. "זה הרבה יותר מפרויקט תעבורתי, הוא יסייע בפיתוח האזור", אמר ניוסאם

התוכנית להקמת קו רכבת מהיר בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו צומצמה באופן משמעותי בעקבות מחיר הפרויקט, כך הודיע אתמול מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל קליפורניה על רקע הרכבות המהירות שהיו אמורות לחבר בין שתי הערים הגדולות (צילום: CHSRA / רויטרס)

 

את ההודעה העביר המושל במהלך נאום "מצב המדינה" (המקביל למצב האומה שנשא הנשיא) הראשון מאז החליף את ג'רי בראון בתפקיד היוקרתי. על פי דבריו של ניוסאם, התוכנית לא בוטלה אלא תתמקד באזור הסנטרל וואלי בו כבר החלו העבודות. התוכנית של המושל קוראת להשלים את הקמת הקו בין הערים מרסד לבייקרספילד, כלומר הרכבת כלל לא תתקרב ללוס אנג'לס או סן פרנסיסקו.

"קו רכבת מהיר הוא הרבה יותר מרפויקט תעבורתי. הוא יסייע לכלכלה ולפיתוח של כל האזור בסנטרל וואלי", אמר המושל, שלא שלל את השלמת הפרויקט כולו בשלב מסוים בעתיד. ניוסאם אף התייחס למתנגדים להקמת קו הרכבת, שדרשו את ביטול הפרויקט כולו: "אלה שמבקשים ממני לנטוש את הפרויקט לא מבינים שכבר השקענו מיליארדים בו".

כאשר אושרה התוכנית ב-2008, קו הרכבת אמור היה לפעול עד שנת 2029 בעלות של 32 מיליארד דולר, אך בשנה שעברה עדכנה רשות הרכבות המהירות של קלפיורניה (CHSRA) כי הפרויקט לא יושלם עד 2033 והעלות הוכפלה ל-65 מיליארד דולר. רבים הצביעו על שתי סיבות אלה כמרכזיות להחלטת המושל.

 

רק כשליש מן הקו יוקם בסופו של דבר (צילום: לוס אנג'לס טיימס / Shutterstock)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE