הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בהיסטוריה: החוב הלאומי האמריקאי חצה את רף 22 טריליון הדולר
רפורמת המס והגדלת תקציב הביטחון הובילו לנתון שמדאיג כלכלנים רבים, ונראה שבעשור הקרוב החוב רק ילך ויגדל. מצד שני, ישנם כלכלנים שטוענים ששיעור הריבית הנמוך משקף את מצב הכלכלה בצורה הרבה יותר מדויקת מהחוב

החוב הלאומי האמריקאי ממשיך לטפס וחצה את רף 22 טריליון הדולר בפעם הראשונה בהיסטוריה, כך עולה מנתונים שפורסמו אתמול ע"י משרד האוצר האמריקאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שעון החוב הלאומי בניו יורק בדצמבר 2017 (צילום: Shutterstock)

 

באופן רשמי, החוב הלאומי עומד על 22.01 טריליון דולר. לשם השוואה, כאשר הנשיא טראמפ הושבע לתפקיד ב-20 בינואר 2017, החוב עמד על 19.95 טריליון דולר. רפורמת המסים שממשל טראמפ העביר בדצמבר 2017, ביחד עם החלטות הקונגרס להגדיל את תקציב הביטחון במהלך שנה שעברה, הם אלה שהובילו לזינוק העצום בחוב.

משרד התקציב בקונגרס (CBO) מעריך כי בשנת 2019 יתווספו 897 מיליארד דולר לחוב הלאומי, עלייה של 15.1% לעומת שנת 2018, אז החוב גדל ב-779 מיליארד דולר. מעבר לכך, המשרד צופה כי בשנת 2022 החוב הלאומי יגדל בטריליון דולר מדי שנה, לכל הפחות עד שנת 2029. מומחים מסבירים כי הסיבה לכך היא העלות הכרוכה במימון תוכניות כגון סושייל סקיורטי ומדיקייר. 

למרות הנתונים המדאיגים בנוגע לחוב, כלכלנים רבים סבורים שהם לא מהווים סכנה לכלכלה האמריקאית, שכן שיעור הריבית ממשיך להיות נמוך מאוד בהקשר היסטורי. עם זאת, טענת הנגד היא שארה"ב לא תוכל לשרוד מיתון כלכלי כפי שחוותה לפני עשור אם החוב ימשיך לעלות באופן קיצוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE