הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שלושה אמריקאיים לפחות נהרגו בהתרסקות מטוס בקניה
מטוס ססנה שנשא ארבעה נוסעים התרסק ליד עיר במערב במדינה וכל נוסעיו, בהם הטייס המקומי, נהרגו. בין ההרוגים שתי נשים וגבר, זהות הנוסע הרביעי טרם נמסרה. עדי ראיה סיפרו שהמטוס השמיע רעשים מוזרים לפני התרסקותו

לפחות שלושה אזרחים אמריקאים היו בין חמשת ההרוגים בהתרסקות מטוס קטן ליד העיר לונדיאני שבמערב קניה, כך אישר דובר מטעם מחלקת המדינה היום (רביעי) אחר הצהרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חמישה הרוגים, מתוכם שלושה אמריקאיים. עובדים מקומיים מסייעים בפינוי המטוס שהתרסק (צילום: AFP)

שוטר מקומי סיפר לסוכנות הידיעות AFP כי הטייס הקנייתי וארבעה זרים שהיו עמו על המטוס נהרגו בהתרסקות. שלושה מתוכם, שתי נשים וגבר, זוהו כאמריקאים. אדוארד מואמברי, מפקד משטרת מחוז עמק ריפט, סיפר כי מטוס הססנה המריא משמורה מסאי מרה המפורסמת לעבר לודוואר, אזור פופולרי גם כן בקרב תיירים. מדובר בטיסה שאורכת כשעתיים ולונדיאני, העיר בה התרסק המטוס, נמצאת קרוב יותר לנקודת המוצא.

רשות התעופה האזרחית הקנייתית דיווחה כי קיבלה איתות מצוקה מהמטוס סמוך לשעה 10:30 בבוקר (זמן מקומי) והחישה כוחות למקום. עד מהרה התברר כי כל נוסעי המטוס נהרגו. ג'וזף נגאת,חקלאי מקומי שהיה עד להתרסקות, סיפר כי "המטוס נגע בעצים והגלגלים האחוריים שלו נפלו. אחרי כן הוא נטה והתרסק על עץ אחר ומשם על האדמה". רשת NBC דיווחה כי עדי ראיה נוספים סיפרו שהמטוס השמיע רעשים מוזרים עם התקרבותו לקרקע. הטייס סימן לחקלאים על האדמה לזוז הצדה לפני שהמטוס התרסק.

 

פינוי ההרוגים מהזירה (צילום: AFP)

מערך התעופה האזרחית בקניה ענף מאוד וכולל לא פחות מ-35 חברות תעופה שמפעילות טיסות לואו-קוסט וטיסות פנימיות קצרות, זאת בנוסף לחברת התעופה הלאומית שבמסגרתה מתבצעות רוב הטיסות הבין-לאומיות במדינה. תשתית התעופה בקניה מדורגת ששית באפריקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE