הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש FEMA הגיש את התפטרותו לנשיא טראמפ
ברוק לונג טרם הספיק לכהן שנתיים בתפקיד, אך זכה לביקורת ציבורית גדולה בשל תגובת הסוכנות להוריקן שהיכה בפורטו ריקו. מעבר לכך, הוא ביצע נסיעות אישיות ע"ח הממשל הפדרלי ועמד תחת חקירה של המשרד לביטחון מולדת. סגנו יתמנה למחליפו

ברוק לונג, ראש הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA), הודיע מוקדם יותר היום על התפטרותו, קצת פחות משנתיים לאחר שמונה לתפקיד ע"י הנשיא טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ברוק לונג, ראש FEMA היוצא (צילום: AP)

 

"היה לי הכבוד לשרת את המדינה שלנו כראש FEMA בשנתיים האחרונות. אעריך את ההזדמנות, אבל הגיע הזמן שאשוב הביתה לחיק המשפחה", צייץ לונג. כזכור, המשרד לביטחון מולדת חקר בחודשים האחרונים את הטענות לפיהן לונג השתמש במכוניות ממשלתיות (ונהגיהן שהם עובדים פדרליים) בנסיעות התכופות שלו לביתו בצפון קרוליינה, נסיעה שאורכת כשש שעות. בתום אותה בדיקה, המזכיר לבטיחון מולדת, קירסטן נילסן, מסרה כי לונג ישלם מכיסו על הנסיעות הפרטיות.

לאחר שלונג יעזוב ב-8 במרץ, סגנו, פיט גיינור, יתמנה להיות ראש הסוכנות בפועל. לא ברור אם הנשיא טראמפ מעוניין להשאיר את גיינור בתפקיד באופן קבוע, אך עם התואר "בפועל", כפי שעשה עם מספר רב משריו. 

כאמור, מה שככל הנראה יזכרו מהכהונה של לונג הוא השימוש במכוניות ממשלתיות לצרכים אישיים, מעשה שלונג קיבל עליו אחריות מלאה והודה ששגה בשיקול הדעת. בתום בדיקה מקיפה התגלה כי סך עלות הנסיעות של לונג עמד על 151 אלף דולר: 94 אלף על שכר העובדים, 55 בהוצאות על נסיעה ואלפיים דולר נוספים על טיפולים שהמכוניות נדרשו לעבור בגין הנסיעות.

לונג אף זכה לביקורת בעקבות תגובת הסוכנות להוריקן מריה, שגרמה לנזק רב בפורטו ריקו. לפני מספר חודשים טען לונג כי הסוכנות הפיקה את הלקחים הנדרשים מהאירוע והיא תיישם אותם באסון הבא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE