הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המוזיקאי המוערך ריאן אדאמס מואשם שדרש טובות הנאה מיניות בתמורה לקידום קריירות
תחקיר של הניו יורק טיימס חשף כי מספר נשים, בהן רעייתו וארוסתו לשעבר, טוענות להתנהגות מניפולטיבית, מטרידה ואובססיבית מצד המוזיקאי, שמהלך מצדו יכול להזניק קריירות. אדאמס מכחיש את הטענות ופרסם התנצלות בטוויטר

המוזיקאי והמפיק ריאן אדאמס מואשם שדרש טובות הנאה מיניות מנשים שפעם לקדם את הקריירה שלהן, ונקם בהן כשסירבו, כך נטען בתחקיר נרחב שפרסם הערב (רביעי) הניו יורק טיימס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקליט אלבום קאברים לשירי טיילור סוויפט. ריאן אדאמס (צילום: Getty)

אדאמס, 44, הוא אחד המוזיקאים המוערכים בתעשייה. הוא הוציא 16 אלבומים והיה מועמד לשבעה פרסי גראמי, וגם ידוע כמטפח כשרונות צעירים. קידום מטעמו נחשב מקפצה רצינית לקריירה מוזיקלית, כמו גם "חותמת איכות". אולם כעת מתברר כי לקידום הזה יש מחיר: על פי הטיימס, שבע נשים ויותר מתריסר עמיתים למקצוע מתארים דפוס של התנהגות מניפולטיבית, במסגרתו דחק במוזיקאיות צעירות שקידם "לשלם" לו בטובות הנאה מיניות ונקם בהן מקצועית כשסירבו לו. ההתנהגות כללה התעללות רגשית ומילולית בהודעות טקסט וברשתות החברתיות.

כך לדוגמה מציג הטיימס את סיפורה של אווה, נגנית בס ומעריצה, שהייתה רק בת 14 כשהשניים החלו להתכתב ב-2013. שיחותיהם על מוזיקה הפכו לחילופי הודעות מיניות ("סקסטינג") ובהמשך לשיחות וידיאו בהן אדאמב חשף את עצמו בפניה במהלך שיחות סקס, אף שהייתה רק בת 16. אדאמס שאל פעמים רבות את אווה לגילה, ולעתים היא טענה שהיא מבוגרת יותר משהייתה באמת. באחת ההודעות, מנובמבר 2014, אדאמס כתב לה כי "יסתבך בצרות אם יידעו שהם מדברים ככה".

מהודעות נוספות עולה שאדאמס ידע כי מעשיו פסולים. אחרי התכתבות אחת בה התייחס לתמונות של אווה, הוא כתב לה "אם אנשים יידעו הם יגידו שאני כמו אר קלי", בהתייחסו למוזיקאי המפורסם שבשנים האחרונות מתפרסמות עוד ועוד עדויות מטרידות על יחסיו עם קטינות.

 

לא השוואה מחמיאה. אר קלי (צילום: Shutterstock)

מקרה נוסף הוא של המוזיקאית פיבי ברידג'רס, שהייתה בת 20 כשאדאמס פנה אליה בסתיו 2014 והזמין אותה לאולפן ההקלטות שלו. אחרי שורת מחמאות לשיריה אדאמס הציע לה להקליט סינגל בחברת ההקלטות שלו, אך לדבריה שיחותיהם המקצועיות סביב ההלטה פנו עד מהרה לכיוון הרומנטי. לצד הזמנה לפתוח את הופעותיו בסיס האירופי שתכנן הוא החל לדבר על נישואים, למרות שהכירו רק כמה ימים. תוך שבועות ספורים מערכת היחסים הפכה לאובססיה, כשאדאמס הטריד את ברידג'רס בהודעות ודרש לדעת את מיקומה, או תבע ממנה לעזוב סיטואציות חברתיות על מנת לקיים עמו יחסי מין טלפוניים, כולל איומים בהתאבדות אם לא תגיב באופן מיידי.

כשברידג'רס הפסיקה את היחסים הרמונטיים ביניהם, אדאמס החל להתחמק מלשחרר את המוזיקה שהקליטו יחד ומשך את הצעתו להצטרף לסיבוב ההופעות שלו. לבסוף, כששיריה של ברידג'רס פורסמו תחת חברת ההלטות של אדאמס, הם זכו לתשומת לב נרחבת והוא קיבל קרדיט על קידומה כמוזיקאית.

גם בנות זוג רציניות יותר שהיו לאדאמס, רעייתו לשעבר השחקנית מנדי מור וארוסתו לשעבר מייגן באטרוורת', סיפרו על דפוסי התנהגות מניפולטיביים ומטרידים.

 

מתנצל. אדאמס בטוויטר (צילום מסך)

אדאמס הכחיש באמצעות עורך דינו אנדרו ברטלר את כל ההאשמות נגדו. בנוסף, הוא פרסם שורת ציוצים לאחר פרסום הכתבה באתר הטיימס, בהן כתב בין היתר: "איני אדם מושלם ועשיתי הרבה טעויות. אני מתנצל מעומק לבי וללא כל הסתייגות בפני כל אדם בו פגעתי, גם אם לא במתכוון". יחד עם זאת, לדבריו, "התמונה שהכתבה מציגה לא מדויקת באופן מטריד. חלק מהפרטים מוצגים לא נכון, חלק מוגזמים, חלק פשוט שקריים. לעולם לא הייתי מקיים קשר לא ראוי עם מישהי שחשבתי שהיא קטינה. נקודה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE