הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי הביקורת הקשה על הטבות המס, אמזון מוותרת על ניו יורק
ימים ספורים לאחר שניו יורק הוכרזה כעיר הטובה ביותר בעולם להייטק, הודיעה ענקית המסחר המקוון שלא תקים את המטה החדש שלה בלונג איילנד סיטי ולא מסתירה את ביקורתה מנציגי הציבור שדחקו אותה החוצה

אמזון הודיעה כי היא חוזרת בה מהתכנית להקים מטה בניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחאה הצליחה. מפגינים נגד אמזון מול ישיבת מועצת עיריית ניו יורק (צילום: ניו יורק טיימס)

ענקית המסחר המקוון הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא נסוגה מהתכנית להקים את אחד משני המטות החדשים שלה בלונג איילנד סיטי, שם הייתה אמורה להקים מתחם שיעסיר עשרות אלפי עובדים. בתמורה אמורה הייתה החברה ליהנות מהטבות מס עירוניות ומדינתיות בשיעור של שלושה מיליארד דולר. ההחלטה מהווה מבוכה גדולה לראש העירייה ביל דה בלאסיו ולמושל אנדרו קואומו, ששיתפו פעולה על אף חילוקי דעות רבים על מנת להפוך את ניו יורק לאטרקטיבית עבור החברה.

בהודעת אמזון נמסר: "אחרי הרבה מחשבה ודיונים, החלטנו לא להתקדם עם התכניות שלנו להקים מטה לאמזון בלונג איילנד סיטי, קווינס. עבור אמזון, ההתחייבות להקים מטה חדש מחייבת מערכות יחסים חיוביות ותורמות עם נציגי הציבור המקומיים והמדינתיים שיגלו תמיכה לאורך זמן. אף שסקרים מראים ש-70% מהניו יורקרים תומכים בתכניות ובהשקעה שלנו, מספר פוליטיקאים מקומיים ונציגי המדינה הבהירו שהם מתנגדים לנוכחות שלנו, ולא יעבדו איתנו לביסוס מערכות היחסים שנדרשות כדי להתקדם עם הפרויקט שאנחנו ורבים אחרים חזינו בלונג איילנד סיטי".

 

עשרות אלפי מקומות עבודה לא יגיעו לשכונה. לונג איילנד סיטי (צילום: Getty)

בהודעתה רומזת אמזון בעיקר לחברת הקונגרס הצעירה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שחלקים מקווינס הם מחוז הבחירה שלה. אוקסיו-קורטז הייתה מהמתנגדים הקולניים ביותר ליוזמה להקמת מטה אמזון החדש בניו יורק, בטענה שהטבות המס הנרחבות שניתנות לחברה הענקית צריכות להיות מופנות לטובת הציבור.

אמזון לא מסתירה את ביקורתה על ההתנגדות: "אנחנו מאוכזבים שנאלצנו להגיע למסקנה הזו – אנחנו אוהבים את ניו יורק, את הדינמיות חסרת התחרות שלה, האנשים והתרבות – ובמיוחד את הקהילה של לונג איילנד סיטי, איפה שזכינו להכיר כל כך הרבה ראשי קהילה, בעלי עסקים קטנים ודיירים אופטימיים שחושבים קדימה". כמה אלפי עובדי החברה שנמצאים כיום במשרדיה בברוקלין, מנהטן וסטייטן איילנד לא יפגעו והחברה מתכננת להשקיע בהם ולהגדילם.

ניו יורק היא אחד משני האתרים שנבחרו על ידי אמזון להיות הבית לשני המטות החדשים שלה, בתום מסע חיפושים ממושך תחת הכותרת 2HQ. ערים רבות בארצות הברית וקנדה נלחמו על הזכות לאכלס את המטות החדשים משום שאמזון מביאה איתה מקומות עבודה רבים שמשלמים היטב ועלייה בערך הנדל"ן. יחד עם ניו יורק נבחרה עיר בצפון וירג'יניה שתמשיך לפתח את המטה החדש. בשלב זה החברה לא תחפש יעד חלופי במקום לונג איילנד סיטי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE