הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ויזה ומאסטרקארד מייקרות את שירותי האשראי ודביט
שתי החברות המובילות בתחום צפויות לייקר את העמלות שלהן בחודש אפריל הקרוב. כבר עתה כ-2.5% ממחיר המוצר שנרכש נועד לכסות על עמלות, ונתון זה צפוי לעלות בהתאם. מדובר בשינוי שישפיע על כלל הכרטיסים, אשראי ודביט, ובכלל העסקאות, פיזיות ומקוונות

שתי החברות המובילות בתחום כרטיסי האשראי בארצות הברית, ויזה ומאסטרקארד, צפויות לייקר את שירותיהן החל מחודש אפריל הקרוב, כך פורסם הבוקר בעיתון הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ויזה ומאסטרקארד (צילום: Shutterstock)

 

על פי הדיווח, שתי החברות מבקשות לעלות את המחיר שהן גובות על כל עסקה, בין אם מדובר בסליקה פיזית או מכוונת, הן בכרטיסי האשראי ("קרדיט") והן בכרטיסי הדביט. 

ב"וול סטריט ג'ורנל" נטען כי שתי עמלות מרכזיות צפויות להתייקר. מדובר בעמלה שחברות האשראי גובות מהבנקים על כל חיוב ואילו העמלה השנייה היא זו שגובה הבנק מהסוחר (החנות או הגוף שמחייב את הכרטיס בפועל).

כיום, כ-2.5% מהמחיר שמשלם הצרכן נועדו לכסות על העמלות הללו, ומומחים מסבירים כי יתכן שנתון זה יתקרב ל-4% בעקבות גל ההתייקרות. מעבר לכך, ההתייקרות עלולה להשפיע גם על מדיניות ההחזרות של חנויות רבות, שכן התהליך יתייקר גם כן אם המוצר נרכש באמצעות כרטיס אשראי או דביט. 

לויזה יש כיום כ-323 מיליון כרטיסי אשראי ודביט ברחבי ארצות הברית, וזאת לעומת 191 מיליון של מאסטרקארד. בין יולי 2017 ליולי 2018 שולמו יותר ממאה מיליארד דולר בריבית ובעמלות לכלל חברות האשראי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE