הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חמישה הרוגים לפחות באירוע הירי באורורה; ששה שוטרים ולפחות 15 אזרחים נפגעו במהלך הירי, היורה נהרג בזירה
עובד מפעל שככל הנראה קיבל הודעה על סיום תפקידו פתח באש בעיר אורורה. הוא נלכד כשהוא בחיים, ששה שוטרים ורבים מעובדי המתחם נפגעו ופונו לבתי החולים. "הביא אקדח וירה לכל עבר", סיפר עד ראייה ועמיתו של החשוד

חמישה בני אדם לפחות נהרג באריוע הירי בעיר אורורה שבאילינוי. ששה שוטרים ואזרחים רבים נפצעו היום (שישי) בשעת אחר הצהרים המוקדמות במהלך אירוע ירי במפעלי חברת Henry Pratt שבשדרות היילנד באורורה, כ-40 מייל מערבית לשיקגו. השוטרים הגיבו לדיווחים על אירוע ירי זמן קצר לפני השעה 3:00 אחר הצהרים (שעון מזרח) וככל הנראה נקלעו לקרב יריות עם היורה, מה שהוביל למספר הגבוה של נפגעים מקרב השוטרים. לא נמסר אם ההרוגים הם מקרב השוטרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוטרים רבים הוזעקו לזירת האירוע באורורה (צילום: CNN)

היורה זוהה כגרי מרטין, בן 45, שעבד באחד המפעלים באזור, כך מסרה מפקדת משטרת אורורה קריסטו זימן. מרטין ככל הנראה פתח בירי לאחר שפוטר מעבודתו אולם לדברי זימן החקירה באשר למניעיו עדיין נמשכת. טרם התברר אם הוא שם קץ לחייו או נהרג מאש המשטרה.

על כל בתי הספר באזור הוטל סגר ועד ללכידת היורה לא הותרו כניסות ויציאות מהם. משרד החינוך במחוז שלח במהלך האירוע אימייל להורים ובו נכתב: "הורים יקרים, ישנם דיווחים על אירוע ירי פעיל באזור מפעל Henry Platt. סגר הוטל על בית הספר על ידי המשטרה". האזור בו ממוקם המפעל הוא שכונה מעורבת של תעשייה ובתי מגורים.

הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF), הבולשת הפדרלית (FBI) ושוטרים מערים סמוכות לאורורה הוזעקו גם כן. על פי הדיווחים, ישנם שוטרים שנפצעו במהלך האירוע והתקבלה בקשה להקפיץ למקום כמה שיותר אמבולנסים. בתקשורת המקומית דווח על לפחות ששה נפגעים, אם בשעת הדיווח לא היה ברור אם מדובר בשוטרים או בעובדי המפעל.

המשטרה באורורה ביקשה מהתושבים שלא להתקרב לאזור בזמן האירוע. ג'ון פרובסט, עובד המפעל אשר נכח במקום, סיפר לתקשורת המקומית כי היורה עובד במקום וככל הנראה שמע על הרצון לפטרו. "הוא כיוון אקדח עם לייזר וירה לכל עבר", הוא סיפר.

 

זירת האירוע (צילום: שיקגו טריביון)

מושל אילינוי ג'יי פריצקר נאם במסיבת העיתונאים שערכה משטרת אורורה בשעות הערב. פריצקר מסר את תודתו והערכתו העמוקה לאנשי כוחות הבטחון מקרב שוטרי אורורה, משטרת אילינוי והסוכנים הפדרליים שנכנסו למקום למרות סכנת החיים בה היו נתונים בזמן הירי הפעיל. לדברי פריצקר, "אין מילים לתאר את הרוע שלקח מהשכנים שלנו את התקוות והחלומות שלהם. אין מילים להביע את הכרת התודה למשפחות כוחות הבטחון שלנו על ההקרבה שלהן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE