הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האריס הולכת בכל הכוח על קליפורניה
הסנאטורית מהמרת שפתיחה חזקה, כולל ניצחון במדינת הבית שלה - שהקדימה את הפריימריז שלה ל"סופר טיוזדיי" בתחילת מרץ - תשים אותה בעמדת ההובלה לקראת הוועידה בה יבחרו הדמוקרטים רשמית במועמד לנשיאות ב-2020

קמאלה האריס, אם תרצו, מנסה לבנות חומה סביב קליפורניה. הסנאטורית ממדינת הזהב, שהכריזה על ריצה לנשיאות, מתמקדת במדינת הבית שלה, על שלל הנציגים שהיא שולחת לוועידה הדמוקרטית הלאומית (בה מכתירים את מועמד\ת המפלגה לבית הלבן), לא פחות מאשר במדינות הראשונות שיקיימו פריימריז, איווה וניו המפשייר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאמינה שהקדמת הפריימריז, בחירה מוקדמת ועלויות התקשורת במדינה היקרה יצמצמו את מספר המתחרים. קמאלה האריס (צילום: CNN)

 

האריס משריינת לעצמה כמה מגדולי התורמים המדינה והצהרות תמיכה מצד כמה מן הדמויות הבולטות בה ומתנהלת על פי תוכנית ברורה לנצל את המעבר של מדינת הבית שלה ל"סופר טיוזדיי" - יום שלישי הראשון בחודש מרץ, בו מתקיימים פריימריז במספר מדינות מפתח, שחשיבותו תגדל אף יותר עם הצטרפותה של המדינה מרובת האוכלוסין בארה"ב.

האריס אמנם החלה לעבוד על הקרקע בקליפורניה לפני כולם, והיא השיגה את תמיכתם של המושל הטרי והאהוד (עדיין, לפחות) גאווין ניוסום, של מנהיגת העובדים המיתולוגית דולורס הוארטה ושל עשרות מחוקקי-מדינה וחברי קונגרס.

"האסטרטגיה שלנו עוברת ישר דרך קליפורניה, ואנחנו מתכוונים להגן בתקיפות על מדינת הבית שלנו, מתורמים, עבור במנהיגים פוליטיים ו"נציגי-על" (חברי מפלגה בולטים שהצבעתם בוועידה הממנה אינה כבולה לתוצאות הפריימריז) ועד לארגונים וחבריהם", אמר שון קלג, אסטרטג בכיר בקמפיין של האריס, בשיחה עם כתב "פוליטיקו" כריסטופר קדלאגו. "אנחנו מאמינים שהקדמת הפריימריז במדינה, הצבעה מוקדמת ועלויות התקשורת ימנעו מכולם למעט שניים-שלושה המתמודדים הבכירים מלהתחרות בצורה רצינית כאן".

 

אהוד מאד בקליפורניה, אבל פחות ככל שמתקדמים שמאלה. ג'ו ביידן (צילום: ריק באומר, AP)

 

אולם בכל זה אין כל ערובה להצלחה, וההתמקדות בקליפורניה, עם כל ההיגיון שבה, יכולה גם לעבוד כבומרנג. למרקו רוביו היו את כל היתרונות בפלורידה שיש להאריס בקליפורניה, ובכל זאת הוא הפסיד את מדינת הבית שלו לדונלד טראמפ ונאלץ לפרוש בעקבות זאת.

לפחות שישה מתמודדים - שחלקם עדיין לא הכריזו על ריצה - מנהלים אף הם מגעים עם אנשי קמפיין מנוסים בקליפורניה ומנסים להבין את המתמטיקה של הנציגים, של הליכי הבחירות ובכללם הבחירה המוקדמת. סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן אהוד מאד בקרב המצביעים הדמוקרטיים, אין לו בעיה של הכרת שמו ויש לו את התמיכה של הסנאטורית האחרת במדינה, דיאן פיינסטיין. גם הוא וגם ברני סאנדרס נמצאים בקשר הדוק עם תומכים ותורמים במדינה - שחלקם הצהירו בגלוי כי הם מתכוונים לתמוך ביותר ממתמודדת אחת.

 

הארי(צילום: יח"צ)

 

יש זמן למתמודדים אחרים להדליק את מצביעי קליפורניה. סקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת קווניפאק מראה כי 60% מן המצביעים הדמוקרטים בקליפורניה שהשיבו, אמרו ש"יתרגשו" מריצה של ביידן, לעומת 58% להאריס. אולם בקרב המצביעים הדמוקרטים שהזדהו כ"ליברלים" נרשם פער מובהק לטובת האריס - 68% לעומת 47%.

בראיונות מבהירים דמוקרטים בכירים במדינה שאפילו עם מתמודדת מקומית ואהודה, "המצביעים פתוחים מאד לשמוע את כל המתמודדים", כפי שאומר מייקל קאפ, חבר בוועידה הדמוקרטית הלאומית מלוס אנג'לס. "אנחנו הולכים לבעוט לכולם בצמיגים", אומרת כריסטין פלוסי, יו"ר שדולת הנשים של המפלדה הדמוקרטית בקליפורניה ובתה של יו"ר בית הנבחרים. "אני חושבת שהרבה אנשים מעדיפים לנקוט בגישת נחכה ונראה. הם רוצים שיחזרו אחריהם והם לא רוצים הכתרות מראש".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE