הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כששוטרים משקרים, אנשים נהרגים
השוטר ג'רלד גוינס טען כי מודיע חשאי סיפר לו שקנה הרואין בבית ביוסטון. על סמך התצהיר ניתן צו לפשיטה שבה נהרגו אזרחים, נפצעו שוטרים - ולא נמצא פירור הרואין. גם המודיע החשאי כנראה לא קיים

חקירה פנימית בדבר פשיטת סמים בבית ביוסטון שבטקסס בחודש שעבר, שהסתיימה בהרוגים ופצועים, מעלה כי החוקר הראשי בפרשה שיקר בתצהיר שבזכותו הושג צו המעצר לפעולה. מפקד משטרת יוסטון, ארט אסבדו, הודה בכך אולם עמד על כך שהיתה "הצדקה לחקירה" של הבית ברחוב הרדינג, למרות "אי-אמת ושקרים מהותיים" בתצהיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפקד משטרה מוערך, אבל בכל חבית יש תפוחים רקובים. השאלה אם מוציאים אותם כשמגלים את הרקב. (צילום: אליזבת' קונלי, יוסטון כרוניקל)

 

"אנחנו כבר יודעים שיש פשע שבוצע. זו פשע רציני כשאנחנו מכינים מסמך להיכנס לבית של מישהו, אל תוך קדושת הבית של אדם", אמר. "זה חייב להיות אמיתי. זה חייב להיות כן. זה חייב להיות מבוסס על עובדות. אנחנו כבר יודעים שבוצעה פעילות פלילית. ישנה סבירות גבוהה שיהיה אישום פלילי".

בצו המעצר ששימש להצדקת הפשיטה, טענו אנשי מחלק הסמים של משטרת יוסטון כי מודיע חשאי רכש הרואין בבית הנדון יום לפני הפשיטה, שנערכה ב-28 בינואר - אולם הרשויות לא מצליחות למצוא את את המודיע שהשוטר ג'רלד גוינס - החוקר הראשי בפרשה - טוען שסיפר לו על עסקאות הסמים בבית".

על פי תצהיר שהוכן במסגרת חקירת האירוע, המשטרה ראיינה מאז את כל המודיעים החשאיים שעבדו עם גוינס - וכולם כאחד הכחישו שרכשו סמים בבית ברחוב הרדינג. חמישה שוטרים נפגעו מירי בעימות שהתפתח, ושניים מדיירי הבית, דניס טאטל בן 59 ורוג'ינה ניקולס בת 58, נהרגו מירי השוטרים. גוינס עצמו היה בין אלה שנפגעו. השוטרים מצאו בבית מספר כלי ירי וכן מריחואנה וקוקאין, אולם אף לא פירור הרואין.

 

שירות של 34 שנים מסתיים בשקר קטלני - ומעורר זיכרונות על דיווח לא מדויק אחר. השוטר ג'ראלד גוינס (צילום: ABC13 יוסטון)

 

"אנחנו נגיע לאמת", אמר אסבדו, והוסיף כי המשטרה תחת פיקודו מנהלת "חקירת נטולת פניות בנוגע לכל דבר שאירע לפני ובמהלך הפשיטה הזו", וסיים בהודעה כי שני שוטרים - שזהותם לא פורסמה - פוטרו בעקבות הפשיטה הכושלת.

גוינס, שתצהירו השקרי גרם לאירוע הקטלני, ישוחרר מתפקידו לדברי אסבדו עם שחרורו מבית החולים. יצוין שגוינס, ששירת במשטרת יוסטון במשך 34 שנים, נורה כבר פעמיים בעברו - פעם אחת בתקרית של "זעם בכביש" שגוינס ושותפו ניסו בהתחלה להציג כתקרית סמים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE