הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש עיריית ווסט הוליווד - גבר גאה ומוחצן, או מטריד מינית?
יותר ויותר אנשים, גם במעוז הלהט"ב של אזור לוס אנג'לס, מגיעים למסקנה שהתשובה הנכונה היא ב', ושראש העירייה פשוט לא מבין את ההבדל "בין התנהגות נאותה בבית המרחץ להתנהגות נאותה במקום עבודה"

במשך שנים היה ג'ון דוראן, ראש העירייה של ווסט הוליווד, סמל פומבי של התרבות המינית השובבה של העיר שלו, שידועה זה עשרות שנים כמעוז של קהילת הלהט"ב באזור ל.א.. מעל במת מועצת העיר, הוא התבדח על כך שהוא לובש תחתוני זהב, הכריז על פורום ציבורי בנושא מין אנאלי בשם Booty Call to Action ועוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ון דוראן (ימין), אז חבר מועצה, עם הדייט שפגש בגריינדר, שכר, הטריד ועלה לעירייה חצי מיליון ליישב את התביעה (צילום: פייסבוק)

 

אבל התדמית השובבה של ראש העירייה מכסה, על פי טענות שעולות לא לראשונה, על התנהגות חמורה יותר והיעדר גבולות בין התפקיד לחיים הציבוריים. חבר מועצה אחד האשים אותו שהוא מחפש שותפים למין באפליקציה "גריינדר" במהלך ישיבות, והעיר נאלצה ליישב בחצי מיליון דולר תביעת הטרדה מינית נגד דוראן מצד עוזרו במועצה, שאותו שכר לעבודה לאחר שפגש אותו באמצעות האפליקציה גריינדר ושכב אתו.

אולם למרות פרשיות אלה, דוראן נבחר מחדש, ונדמה היה שווסט הוליווד הפכה למקום שתנועת MeToo# פסחה עליה. אבל ייתכן שגם לזה הגיע הסוף. שורה נוספת של טענות על הטרדה מינית הושמעה נגד דוראן, הפעם מצד חברי מקהלת הגברים הגאים של לוס אנג'לס, וחלק מתושבי העיר ופרנסיה אומרים שהגיע הזמן. שלושה מחמשת חברי המועצה של העיר טוענים שדוראן הפך להסחת דעת ושעליו להתפטר.

בישיבת המועצה ביום שלישי הקרוב צפויים להתכנס מפגינים ולדרוש הן את התפטרותו של דוראן והן פעולה תקיפה בנושא מקרי המוות של שני גברים שחורים גאים, שנמצאו ללא רוח חיים בדירתו בווסט הוליווד של אד באק, תורם דמוקרטי ופעיל לזכויות גאים. דוראן עבד כעורך דין בשירותו של באק במשך מספר שנים בעבר.

 

גם אותו לא שוכחים. אד באק. שני גברים שחורים מתו אצלו בדירה ממנת יתר. הוא מכחיש קשר (צילום: AP)

 

בשבוע שעבר התפטר רוברט אוליבר מתפקידו כנציב בטיחות הציבור בעיר במחאה על כך שבכירים אחרים ברשויות העיר סירבו לקרוא להדחתו של דוראן. "הגיע הזמן שתנועת MeToo# תגיע לווסט הוליווד", אמר.

דוראן בן ה-59 מסרב להתפטר. הוא מתאר את עצמו כגבר חושני גאה שחייו עברו עליו תוך כדי מהפכה מינית, שכעת מתנגשת בתנועת MeToo# השמרנית מדי, לדבריו, שממהרת מדי לשפוט. המוחצנות המינית (Bawdiness) תמיד היתה חלק ממנו, אומר דוראן, והוא אינו מתכוון להשתנות. "יש התנגשות תרבויות שקורית", אמר ראש העירייה. "אם מישהו או מישהי מבטאים את עצמם באופן מיני, זה כשלעצמו לא הופך את זה להטרדה מינית. אנשים חושבים שכל דבר מיני הוא הטרדה אם מישהו לא מעוניין בזה, אבל אתה צריך לפתוח את הפה ולהגיד 'לא, אני לא רוצה את זה', אחרת איך יוכל מי מאיתנו לנווט בפוליטיקה המינית של 2019?".

אבל רבים בקהילת הלהט"ב אינם קונים את הטענות. במספר מקרים מואשם דוראן שדחף את ידו ללא רשות למכנסיהם של גברים, בלוויית הערות מיניות. במקרה אחר ביקש אקט מיני מחבר אחר במשלחת רשמית של עיריות אזור לוס אנג'לס לוושינגטון הבירה, והמשיך להציק ולבקש גם לאחר שסורב.

"אני לא חושב שזה עניין של דור", אומר ג'ייסון טונג, אחד הגברים שמתלוננים כי דוראן דחף יד למכנסיהם. "אני מכיר המון גברים גאים מבוגרים יותר שמבינים יפה מאד את מושג ההסכמה. לא משנה בן כמה אתה, קל מאד לבקש רשות קודם".

 

התפטר מתפקיד נציב בטיחות הציבור במחאה על מעשיו של דוראן ושתיקתם של הנציבים האחרים. רוברט אוליבר (צילום: קנט נישימורה, לוס אנג'לס טיימס)

 

סטיב מרטין, חבר לשעבר במועצת העיר ווסט הוליווד וגבר גיי בעצמו, אמר שעל נבחרי ציבור גאים "להתנהל לפי הכללים הקבועים" משום שהם מייצגים את כולם, לא רק את קהילת הלהט"ב. "לעטוף את עצמך בדגל השחרור המיני לגאים הוא רק התחמקות מהתנהגות חסרת אחריות", אמר מרטין. "משרה נבחרת היא עניין של אמון הציבור. זה לא מועדון לילה. זה לא שום דיסקו, כמו שאומר השיר. התנהגות נאותה לבית מרחץ אינה נאותה בעירייה או בכל סביבה מקצועית", סיכם.

אם לא די בצרות אלה, דוראן גם עורר עליו את זעמה של הקהילה האסייתית הגאה כשהתייחס בזלזול למאשימו ג'ייסון טונג, אותו הוא טוען שלא פגש מעולם. "בדקתי אותו בפייסבוק וכמובן, הוא איזה ילד קוריאני רזה עם פצעונים על הלחי... תסתכלו על הבחור הזה. אין מצב. זה לא אמין", אמר בראיון לאתר המקומי WeHo Times.

התגובות הזועמות לא איחרו לבוא. ארגון API Equality-LA, הפועל למען זכויות גאים שמוצאם מאסיה והאיים הפסיפיים, כינה את הדברים גזעניים ובגדר האשמת הקורבן. "גברים אסייתיים סובלים זה זמן רב מאפליה בקהילה הגאה".

אסטבן מונטמאיור, יו"ר "כריסטופר סטריט ווסט", העמותה המארגנת את מצעד הגאווה בל.א., אמר כי דבריו של דוראן הם "מאד טראמפיים" גם טראמפ "דחה את דברי מאשימותיו בגלל איך שהן נראו ומי שהן היו. זו אותה טקטיקה. זה נתעב", אמר אסטבן, שאמר כי עד כה החשיב את דוראן לחבר. טונג עצמו אמר כי הרגיש שעושים לו שיום-גוף (בודי-שיימינג) אבל "כמו כל קוויר רזה, לא לבן ויחסית צעיר, זה לא שלא תקפו אותי כך גם בעבר". חוץ מזה, הוסיף טונג, "אני סיני, לא קוריאני."

 

63% לא
37% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE