הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: אם הייתם יודעים כמה הכספומטים במנהטן מלוכלכים, כנראה שלא הייתם מוציאים כסף
בדיקה שנערכה ברחבי מנהטן גילתה כי יש כספומטים הרבה יותר מלוכלכים מידיות בשירותים ציבוריים בתחנות רכבת. הכספומט הכי מלוכלך נמצא ב-Times Square

דוח שפורסם לאחרונה מגלה כי הכספומטים במנהטן מלאים בבקטריות הרבה יותר מדברים אחרים בעיר, ובהם עמוד אחיזה ברכבת התחתית ואפילו הידיות של תאי השירותים הציבוריים בתחנת Penn.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כסף מלוכלך, ובאופן מפתיע דווקא לוח המקשים אינו החלק המלוכלך ביותר (צילום: Shutterstock)

הבדיקה נעשתה על ידי מייק בראון, מחברת שיווק למוצרים פיננסיים LendEDU, שהחליט לעזוב את המשרד הממוזג והנוח, לקח עמו ערכת בדיקת היגיינה ובדק עשרים כספומטים שונים במנהטן.

הוא בדק את לוח המקשים, מסך המגע וקורא הכרטיסים של כל כספומט. הוא גם בדק תשעה משטחים אחרים ברחבי העיר, כדי להשוות אותם לכספומטים.

באופן די צפוי, הכספומטים העמוסים יותר במרכז העיר היו גם המלוכלכים ביותר, כאשר בכספומט אחד ב-Times Square התגלה בקטריות ברמה של 513 לעומת 68 בלבד על עמוד ברכבת התחתית. על ידית השירותים בתחנת Penn Station היו רק 370, ועל ספסל בפארק נמדדו 163 בלבד.

רק לשם השוואה, ניתן לקבל אישור להפעלת שירותי מזון רק אם רמות הבקטריות במקום לא עוברות את ה-10.

החלק המלוכלך ביותר בכספומט הוא לרוב קורא הכרטיסים במקומות הומים, שם רמת הבקטריות עומדת על ממוצע של 427. מדובר בפי שתיים ממה שנמדד על מסך המגע ועל לוח הכפתורים.

"אפשר לראות את טביעות האצבעות על מסך המגע, כך שאת זה עוד ניתן לנגב, אבל אף לא רואה מה קורה בתוך קורא הכרטיסים", אמר בראון, והוסיף כי "הופתעתי לגלות שהם מלוכלכים עד כדי כך".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE