הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
את המצביעים הדמוקרטים לא מעניין מה יש לקורי בוקר בצלחת
הרפובליקנים ניסו לפוצץ לקורי בוקר מוקש ראשון בדרך הארוכה לבית הלבן, והציפו ראיון ישן בו הוא מדגיש את הטבעונות שלו ודעותיו נגד תעשיית הבשר. הבעיה? באיווה, שם מתחילים הפריימריז, מתפרנסים מתעשיית הבשר

כשצץ השבוע ראיון שהדגיש את היותו של קורי בוקר טבעוני, נדמה היה שהסנאטור הדמוקרטי מניו ג'רזי ייאלץ לעשות בקרת נזקים כבר ברגע הראשון של התמודדותו למועמדות מפלגתו לנשיאות, שאך זה החלה. איווה היא יצרנית בשר החזיר הגדולה בארה"ב, ולשכת החקלאות במדינה מדווחת כי 95% מתושבי מדינת התירס אוכלים בשר חזיר (שפוטם בתירס, בין השאר) לפחות פעם בשבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אין ביף - לא בצלחת שלו, ולא בינו למי שכן (צילום: Getty)

 

אולם מסתבר שלפחות בצד הדמוקרטי של המפה - שגם רובו המכריע, לפי הנתונים דלעיל, זולל מזון מן החי בהנאה - לא בולע את השיפוד הזה. למרות דבריו של בוקר על היעדר הקיימוּת ב"מיליארדי בני אדם הצורכים בשר המיוצר באופן תעשייתי", ולעג רב בחוגי הימין על הרגלי האכילה שלו כפי שתיאר אותם בראיון, הדמוקרטים באיווה פשוט מושכים בכתפיים.

באולפן פוקס הקדישו קטע שלם בתוכנית הבוקר ל"ביף של בוקר" (ביף הוא בשר בקר וגם סלנג למריבה עם מישהו), עם מגשים של המבורגרים וצלעות על הסט, אבל כאמור, ללא הועיל בקרב כל המצביעים שנדגמו.

"יש צמחונים וטבעונים באיווה כבר עשרות שנים", אמר שון בגניוסקי, יו"ר המפלגה הדמוקרטית במחוז פולק, שמארח אירוע סטייקים שנתי. "אם אתה מצביע למישהו על בסיס מה שיש על שולחן ארוחת הערב שלו, אז הבעיות שלך גדולות יותר".

כריס פיטרסן, חקלאי במשרה חלקית במחוז סרו גורדו, פעיל למען אמריקה הכפרית וחוות משפחתיות, אמר שאינו מתייחס כלל למה שמועמדים צורכים. פיטרסן נכח באחד מאירועי הקמפיין של בוקר לאחרונה באיווה ושאל את הסנאטור שאלות בנוגע למדיניות חקלאית.

 

כמו שבארץ צריך לאכול מופלטה במימונה, באמריקה צריך לזלול "אוכל על מקל" ביריד המדינה של איווה" (צילום: גטי)

 

"אותי מעניין על מה הם מדברים ואיך הם מציגים את הדברים", אמר פיטרסן, ושיבח את בוקר על העלאת חקיקה אשתקד שהיתה מקפיאה ל-18 חודשים מיזוגים בתעשיית החקלאות, שלדברי בוקר מזיקים לחוואים קטנים ולקהילות כפריות. "הוא מדבר את הדיבור שלי, ואני מאד מרוצה מזה, אם לומר את האמת", מסכם פיטרסן.

בוקר, שהפך לצמחוני בשנות ה-90 ולטבעוני בשנת 2014, אמר כי ארוחתו הלא-טבעונית האחרונה היתה ביום הבחירות באותה שנה. אולם הוא מבהיר בתוקף שזוהי בחירה אישית ולא נושא שהוא מעוניין כלל להתייחס אליו בחקיקה.

הוא התייחס אתמול (שבת), באירוע בניו המפשייר, לשאלה אם כנשיא יקרא לכל האמריקאים לעבור לתזונה טבעונית - שאלה שאפשר לסלוח למי שחושד כי נשתלה, מפני שתשובתו של בוקר אליה היתה כה הוליווד-פרפקט.

 

באיווה יטגנו לך כל דבר בשמן עמוק - ואפילו יעשו לך בבלילה בלי רוויון ובלי שומן מן החי (צילום: סקוט אולסון, גטי)

 

"אני חושב שהבחירה מה לאכול היא החלטה מאד אישית וכולם צריכים לאכול מה שהם רוצים. זו אמריקה. זה חופש. כאן זה לחיות חופשי או למות" - זה הקטע ההוליוודי, משום ש-Live Free Or Die הוא, ככה במקרה, התלבש לו, המוטו של ניו המפשייר, המדינה השנייה שעורכת בחירות מקדימות, והראשונה שעורכת פריימריז של ממש (בניגוד ל"ועדות ההצבעה" שעושים באיווה, שזה משהו שרק מצביעים להוטים מסוגלים להקדיש לו את הזמן הדרוש. מדינות עם "ועדות הצבעה" [Caucuses] במקום פריימריז הן אלה בהן הצליח ברני סאנדרס יותר מכל ב-2016).

תמונות של מועמדים עם מעדני בשר ביריד השנתי של איווה הם בערך החלופה האמריקאית לתמונה עם תרבוש ומופלטה אצלנו, אבל כל הנוגעים בדבר מרגיעים שלסנאטור הטבעוני לא יחסר מה לאכול. בקריצה למורשת השחורה שלו, אמר בוקר: "יהיו שם המון דברים מטוגנים בשמן עמוק, שאני יכול ומתכוון לאכול".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE